Smedsrud Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Sony barberer Playstation Now-prisene Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Det var da på tide. Tjenesten har vært ganske uinteressant så langt. Spesielt når man allerede eier mange av titlene. Å justere prisen ned var riktig. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 (endret) - I følge Sony selv så er prisene for PlayStore@Plus... 1 måned PlayStation@Plus Kr 85,- 3 måneder PlayStation@Plus Kr 240,- 12 måneder PlayStation@Plus Kr 580,- Hvorfor dem går "1->3->12" istedet for "1->6->12", det aner jeg ikke? Alternativt så kunne dem ha gått for en "1->3->6->9->12"-modell. Side note...: Orginal-Pris på Kr 88,- hadde gjort det lettere å fordele prisene per steg. Som følger...: 1 måned PlayStation@Plus Kr 88,- (Orginal-Pris) = Kr 88,- (100% av Orginal-Pris) 3 måneder PlayStation@Plus Kr 264,- (Orginal-Pris) = Kr 231,- (87,5% av Orginal-Pris) 6 måneder PlayStation@Plus Kr 528,- (Orginal-Pris) = Kr 396,- (75% av Orginal-Pris) 9 måneder PlayStation@Plus Kr 792,- (Orginal-Pris) = Kr 495,- (62,5% av Orginal-Pris) 12 måneder PlayStation@Plus Kr 1056,- (Orginal-Pris) = Kr 528,- (50% av Orginal-Pris) På den måten så ser brukeren/kunden tydligere gevinsten/besparelsen ved å velge en løsning fremfor en annen. Sammenligner man dette med PlayStation-Now med prisene Kr 95,- for en måned, Kr 245,- for 3 og Kr 595,- for 12 måneder. Litt usikker på hvor populært dette kommer til å være i det lange løp... Endret 2. oktober 2019 av BizzyX78 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Sony i forlagsbransjen. Hørte jeg akkurat ingen spillutviklere som jublet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Snip Hvis man gir kunden for mange valgmuligheter kan det faktisk skade salget. Det er hva som på engelsk kalles «overchoice» Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 (endret) Snip Hvis man gir kunden for mange valgmuligheter kan det faktisk skade salget.Det er hva som på engelsk kalles «overchoice» - Når vi først er inne på tema "Valgets kvaler" så må jeg si meg enig i det "zeebra" sa i utgangspunktet.For folk som har hatt PlayStation en god stund så virker det lite interesant å bruke tilnærmet like mye på en annen tjeneste hos samme leverandør om man har et stort antall spill i sammlingen sin allerede.Som standalone tjeneste så kommer denne a little too late.Det hadde gitt langt mer mening om denne nye streaming-tjenesten hadde blitt lansert som en tilleggstjeneste, altså et supplement til den allerede veletablerte tjenesten dems "PlayStation@Plus". Endret 2. oktober 2019 av BizzyX78 Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 - I følge Sony selv så er prisene for PlayStore@Plus... 1 måned PlayStation@Plus Kr 85,- 3 måneder PlayStation@Plus Kr 240,- 12 måneder PlayStation@Plus Kr 580,- Hvorfor dem går "1->3->12" istedet for "1->6->12", det aner jeg ikke? Alternativt så kunne dem ha gått for en "1->3->6->9->12"-modell. Side note...: Orginal-Pris på Kr 88,- hadde gjort det lettere å fordele prisene per steg. Som følger...: 1 måned PlayStation@Plus Kr 88,- (Orginal-Pris) = Kr 88,- (100% av Orginal-Pris) 3 måneder PlayStation@Plus Kr 264,- (Orginal-Pris) = Kr 231,- (87,5% av Orginal-Pris) 6 måneder PlayStation@Plus Kr 528,- (Orginal-Pris) = Kr 396,- (75% av Orginal-Pris) 9 måneder PlayStation@Plus Kr 792,- (Orginal-Pris) = Kr 495,- (62,5% av Orginal-Pris) 12 måneder PlayStation@Plus Kr 1056,- (Orginal-Pris) = Kr 528,- (50% av Orginal-Pris) På den måten så ser brukeren/kunden tydligere gevinsten/besparelsen ved å velge en løsning fremfor en annen. Sammenligner man dette med PlayStation-Now med prisene Kr 95,- for en måned, Kr 245,- for 3 og Kr 595,- for 12 måneder. Litt usikker på hvor populært dette kommer til å være i det lange løp... Du skal være bra glad i matte for å se dette som en forenkling! Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 (endret) - I følge Sony selv så er prisene for PlayStore@Plus...1 måned PlayStation@Plus Kr 85,-3 måneder PlayStation@Plus Kr 240,-12 måneder PlayStation@Plus Kr 580,-Hvorfor dem går "1->3->12" istedet for "1->6->12", det aner jeg ikke?Alternativt så kunne dem ha gått for en "1->3->6->9->12"-modell.Side note...:Orginal-Pris på Kr 88,- hadde gjort det lettere å fordele prisene per steg.Som følger...:1 måned PlayStation@Plus Kr 88,- (Orginal-Pris) = Kr 88,- (100% av Orginal-Pris)3 måneder PlayStation@Plus Kr 264,- (Orginal-Pris) = Kr 231,- (87,5% av Orginal-Pris)6 måneder PlayStation@Plus Kr 528,- (Orginal-Pris) = Kr 396,- (75% av Orginal-Pris)9 måneder PlayStation@Plus Kr 792,- (Orginal-Pris) = Kr 495,- (62,5% av Orginal-Pris)12 måneder PlayStation@Plus Kr 1056,- (Orginal-Pris) = Kr 528,- (50% av Orginal-Pris)På den måten så ser brukeren/kunden tydligere gevinsten/besparelsen ved å velge en løsning fremfor en annen.Sammenligner man dette med PlayStation-Now med prisene Kr 95,- for en måned, Kr 245,- for 3 og Kr 595,- for 12 måneder.Litt usikker på hvor populært dette kommer til å være i det lange løp... Du skal være bra glad i matte for å se dette som en forenkling! - Folk elsker tilbud og i så måte er det ikke vanskelig å se at eksempelvis..."6 måneder PlayStation@Plus Kr 528,- (Orginal-Pris) = Kr 396,- (75% av Orginal-Pris)"Det er tydelig at "Kr 396,-" er mindre enn "Kr 528,-", man trenger ikke Matte for å se at det er billigere.Med minimalt med Matte så ser man lett at selv om "Kr 396,-" for 6 måneder i seg selv er billigere enn orginal prisen så blir det samletsett billigere å gå for "12 måneder"-alternativet til "Kr 528,-" siden man sparer 50% av orginal prisen.Folk flest velger det som gir dem mest for pengene, men i noen tilfeller så kan det hende at man bare trenger noen få måneder, da er kjekt å vite at man sparer litt uansett.Man trenger faktisk mer Matte om man blir gitt mindre relevant info i utgangspunktet.I så måte er det greit å være glad i Matte... Endret 4. oktober 2019 av BizzyX78 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 - Når vi først er inne på tema "Valgets kvaler" så må jeg si meg enig i det "zeebra" sa i utgangspunktet. For folk som har hatt PlayStation en god stund så virker det lite interesant å bruke tilnærmet like mye på en annen tjeneste hos samme leverandør om man har et stort antall spill i sammlingen sin allerede. Som standalone tjeneste så kommer denne a little too late. Det hadde gitt langt mer mening om denne nye streaming-tjenesten hadde blitt lansert som en tilleggstjeneste, altså et supplement til den allerede veletablerte tjenesten dems "PlayStation@Plus". Vel, forrige generasjon tok ikke Sony betalt for PS+, så ja, PS Now burde egentlig vært inkludert i PS+, muligens da innbakt i en litt høyere pris heller. De fleste spill på PS Now som interesserer meg har jeg allerede eid, og eier mange av fremdeles. Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 (endret) - Når vi først er inne på tema "Valgets kvaler" så må jeg si meg enig i det "zeebra" sa i utgangspunktet.For folk som har hatt PlayStation en god stund så virker det lite interesant å bruke tilnærmet like mye på en annen tjeneste hos samme leverandør om man har et stort antall spill i sammlingen sin allerede.Som standalone tjeneste så kommer denne a little too late.Det hadde gitt langt mer mening om denne nye streaming-tjenesten hadde blitt lansert som en tilleggstjeneste, altså et supplement til den allerede veletablerte tjenesten dems "PlayStation@Plus". Vel, forrige generasjon tok ikke Sony betalt for PS+, så ja, PS Now burde egentlig vært inkludert i PS+, muligens da innbakt i en litt høyere pris heller. De fleste spill på PS Now som interesserer meg har jeg allerede eid, og eier mange av fremdeles. - Ja, akkurat...Noe lignende det Xbox har gjort, der dem tar ekstra for spilling via Internet.Det er hårreisende at Sony velger å ha to parallelle tjenester som koster mer eller mindre det samme, istedet for å bare ta litt ekstra for muligheten til å streaming spill som man allerede "eier" via "PlayStation@Plus".Om Sony har planer om å en gang avvikkle "PlayStation@Plus" og bare satse på streaming-tjenesten sin, så må det sies at dem gjør ting unødvendig vanskelig for seg selv.Da må jo alt via "PlayStation@Plus" port'est over, eller så går jo alt via "PlayStation@Plus" tapt.Noe svært mange brukere/kunder hadde likt svært dårlig. Endret 4. oktober 2019 av BizzyX78 Lenke til kommentar
Tåka Skrevet 3. oktober 2019 Del Skrevet 3. oktober 2019 Ganske uinntresant da jeg kjøper kanskje 2 ps4 spill i året som har minimal interesse! Samma gjelder vel Xbox også! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå