Gå til innhold

Fagbrev: Hva muligheter..

Ravol.10

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg Skal ta fagbrev logistikkoperatør som praksiskandidat for grunn av at jeg jobbet fem år innen bransjen.

Det som jeg lure på om er det mulighet å få andre jobb for eksempel innen mekaniske bransjer osv med logistikkfagbrev  eller? 

Hva andre muligheter får man? 

Ønsker på gode råd og anbefalinger fra alle dere.

Takk på forhånd

Ravol

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Ja du vil ha meir å velge mellom etter at du har tatt fagbrevet.

Du vil sjølvsagt ha flest valg innanfor logistikkfaget, men fagbrevet ditt vil også være eit handfast bevis på at du er i stand til å lære både teori og praksis på eit høgare nivå. Dette gjer at du er eit mykje tryggare valg for ein ny arbeidsgiver enn ein søkar som er uten utdanning og kanskje berre har ein attest som bevis på at vedkommande fungerer i arbeidslivet.

Når det gjeld mekaniske bransjer så vil du fint kunne få jobb der, men i fyrste omgang fyrst og fremst innanfor logistikkdelen.

Størst karrieremuligheiter vil du ha i store bedrifter som er store nok til å ha eit bredt fagmiljø der enda ein fagmann med litt anna bakgrunn er fornuftig å blande inn i arbeidslaget.

Eller i små bedrifter der du må rekne med å jobbe litt på tvers av fagmiljøa alt etter kvar det er behov for å jobbe.

Mellomstore bedrifter vil nok i mindre grad kunne ta seg råd til å tilsette ein logistikkfagmann utan at det er eit direkte behov for den kompetansen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
On 10/11/2019 at 7:34 PM, Oter said:

du har vel sikkert muligheter uansett,men om du skal få fagbrevstillegget,så må jo jobben være relatert til fagbrevet ditt.

tok selv fagbrevet i logistikkfaget for et par år siden

Hei Oter.

Takk for svar, har sett en nå etter flere måneder?

Tok du som praksiskandidat eller vanligskolegang? Praksiskandidater må gjennomføre en realkompetansevurdering har tatt det eller vet noen om det?

Lenke til kommentar
On 10/14/2019 at 9:41 AM, The Avatar said:

Ja du vil ha meir å velge mellom etter at du har tatt fagbrevet.

Du vil sjølvsagt ha flest valg innanfor logistikkfaget, men fagbrevet ditt vil også være eit handfast bevis på at du er i stand til å lære både teori og praksis på eit høgare nivå. Dette gjer at du er eit mykje tryggare valg for ein ny arbeidsgiver enn ein søkar som er uten utdanning og kanskje berre har ein attest som bevis på at vedkommande fungerer i arbeidslivet.

Når det gjeld mekaniske bransjer så vil du fint kunne få jobb der, men i fyrste omgang fyrst og fremst innanfor logistikkdelen.

Størst karrieremuligheiter vil du ha i store bedrifter som er store nok til å ha eit bredt fagmiljø der enda ein fagmann med litt anna bakgrunn er fornuftig å blande inn i arbeidslaget.

Eller i små bedrifter der du må rekne med å jobbe litt på tvers av fagmiljøa alt etter kvar det er behov for å jobbe.

Mellomstore bedrifter vil nok i mindre grad kunne ta seg råd til å tilsette ein logistikkfagmann utan at det er eit direkte behov for den kompetansen.

Hei og tusen takk for svar og det er lenge siden har ikke logget meg på denne siden?

Min plan er å jobbe innen industri og produksjon etter at jeg tatt fagbrev, men går det ikke å få jobb innen utenom logistikk?

Jeg bor i Rogaland og målet er å jobbe i store bedrifter og helst innen oljebransjer.

Lenke til kommentar
Ravol.10 skrev (2 timer siden):

Min plan er å jobbe innen industri og produksjon etter at jeg tatt fagbrev, men går det ikke å få jobb innen utenom logistikk?

Det vil sjølvsagt være mulig, men dersom du ikkje brukar logistikkbakgrunnen din så starter du i praksis som ufaglært og må konkurrere mot alle andre som vil jobbe med mekaniske fag utan utdanning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...