jord Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2019 hei igjen. får ikke bilen i gir når jeg trykker ned clutch, og det bråker og skjærer veldig, like før noe ryker. Dette skjer bare når jeg har startet bilen og skal kjøre, men når jeg slår av bilen, så kan jeg bytte til hvilket som helst gir uten noe problem. Er en eldre sør-koreansk bil, og DOT 4 er væsken som benyttes til bremser, hvis det er til nytte, og det er sikkert hydralisk clutchvæske ifølge manual-boka. Spørsmålet er da burde jeg bytte bremse-og clutchvæske i samme slengen? "lufte og blø det ut"? og evnt slave/master-cylinder? Har nok ikke vært påpasselig med å sjekke slave-cylinder eller master, lekkasje, før konklusjonen kom på selve clutchen.. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Kan du ikke bare si hvilken bil det er og hvor gammel den er? Lenke til kommentar
jord Skrevet 6. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2019 (endret) Kan du ikke bare si hvilken bil det er og hvor gammel den er? Endret 11. oktober 2019 av jord Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 6. oktober 2019 Del Skrevet 6. oktober 2019 Du har en slavesylinder som ikke virker, enten i form av at den ikke holder på trykket eller at systemet er fult av gammel bremsevæske med høy vannprosent. Det må luftes for å få vekk all gammel bremsevæske. Hjelper ikke det, så må sannsynligvis slavesylinder skiftes. Lenke til kommentar
jord Skrevet 9. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2019 Hvis jeg må bytte clutchsett, burde jeg bytte både mastercylinder og slavesylinder, eller holder det med slavecylinder? Har manuellgir både slave og master? Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 9. oktober 2019 Del Skrevet 9. oktober 2019 Hadde akkurat samme problem nettopp. Når man skulle begynne å kjøre så hakket bilen seg fremover i begynnelsen. Det viste seg å være ene bremsa foran som hang. Var en bremsecaliper som var rustet fast, som gjorde at caliperen ikke gikk frem og tilbake som normalt, som igjen førte til at bremseklossene klemte mot bremseskiva konstant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå