Redaksjonen. Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Selskaper ekskluderte kvinner og eldre personer fra å se jobbannonser på Facebook Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Dette er vel et resultat av målrettet reklame. Man vil alltid da ekskludere noen og disse kan man helt sikkert si at blir diskriminert. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Synes egentlig at det er både rett og rimeleg at når ein betalar for ei reklame som skal visast til X personar, at ein då også får styre litt kven dei X personane er og at det ikkje berre er tilfeldige personar som ikkje har interesse av reklamen. Det at barn og pensjonistar blir ekskludert er heilt naturleg. Dersom det stemmer at kvinner på generelt grunnlag har blitt ekskludert så er eg enig i at det er kjønnsdiskriminerande. Dersom ein anser det som lite sannsynleg at ei kvinne skal søke på jobben så er det eit sterkare argument for å rette seg nettopp mot kvinner. Det har liten hensikt å berre skulle reklamere til menn som kanskje hadde søkt uansett. Samtidig så er det nok ikkje kvinnediskriminerande dersom det berre er kvinner som nettopp har fått barn og som kjem til å være ute i fødselspermisjon som blir ekskludert, då dei nok ikkje er aktuelle for å starte i ny jobb uansett. (Fødselspermisjon er kanskje ikkje eit problem i USA, så det var kanskje eit dårleg eksempel). Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 ...Føler meg nesten alene i verden når det gjelder synet på målrettet reklame. Det her er jo et problem jeg sett komme i lang tid. Sagt på en annen måte... ...Hadde en stakkers kunde som hadde vært litt ivrig med å klikke på pårn-links... ...Han kom løpende og lurte litt unnskyldende om jeg kunne hjelpe ham... ...Han fikk så mange dumme reklamer på maskina si, og han var bekymra for at kona plutselig skulle finne på å bruke hans maskin... ? PS. Avvis Microsoft og andres ønsker om å aktivere målrettet reklame... ...Har snakket med en gammel rutinert reklamedesigner om det her ‘problemet’ og han er enig. Han rister på hodet av framgangsmåten. Effektivt, ja, men FOR effektivt. Det utelukker et kjempemarked i lengden. Hvorfor skal kun ‘unger’ få tegnefilm-reklamer, hvorfor skal kun sportsfans få fotball-reklamer... ...Hvorfor skal noen nektes reklamer (uavhengig av om vi potensielle kunder liker reklame, eller ikke). -Det var en interessant samtale. -Og jeg hjalp ham med å få fjernet drit fra PC’n hans. ? Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 2. oktober 2019 Del Skrevet 2. oktober 2019 Si meg, er det virkelig noen som fortsatt innbiller seg at dette ikke bare vil bli værre og værre?? Det sies at man får det man betaler for og når man betaler gildet med personopplysninger så blir resultatet derretter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå