Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Flasser i skjegg, bart, øyenbryn og hodebunn

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei

Har siste åra begynt å flasse i bart, skjegg og øyenbryn. I barten er det av og til synlige hudflak som løsner, men kun visst eg har litt kortvokst skjegg. Glattbarberer eg meg, så er eg bare litt rød.

I skjegget under munnen er det ikkje synlig, men visst eg klør meg og har på meg svart genser, så ser man masse små kvite prikka på genseren etterpå. Virker som eg flasser kun der det er hår.

Har prøvd masse forskjellige hudkremer, men funker ikke.

Kan dette være en seboreisk eksem?

Er 29år btw.

Noen som vet, og som vil hjelpe ut en stakkar?

Setter pris på gode råd :)

Anonymous poster hash: e0c86...699
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har litt flass selv, men hvis jeg er mye ute i sol, for eksempel i løpet av sommeren, og/eller i de få periodene i livet jeg har tatt sol i solstudio, så har det forsvunnet. Solstudio fikk jeg dessverre allergi mot da jeg leste artikler om skumske forhold der.

Lenke til kommentar

Ja det er mye bedre om sommeren, da det er sol.

Glemte å nevne at legen har utskrevet en krem som heter fungoral, men denne funket ikke.

Ho ville ikke skrive ut kortison krem enda, da ho mente dette ikke var bra å bruke i ansiktet.

Noen som har seboreisk eksem som vet om en kortison krem som funker?

Anonymous poster hash: e0c86...699

Lenke til kommentar

Jeg har seborreisk eksem i flere år. Legen din har rett i at kortison ikke bør brukes. Det fungerer kanskje midlertidig men kommer tilbake stekere enn før.

Har brukt denne kremen til daglig

https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-kerium-ds-krem-40ml-842511p

Nå har jeg godt over til disse, virker som det har blitt bedre

https://www.med24.no/personlig-pleie/dermokosmetisk-hudpleie/eksem-og-atopisk-hud/astion-face-cure-30-gr

https://www.med24.no/personlig-pleie/dermakosmetisk-hudpleie/haarpleie/astion-scalp-cure-150-ml

Lenke til kommentar

Skjegg er noe motbydelige greier!

Svette, sikkel, matrester, og bakterier fra hendene finner sin permanente bolig i slike kråkereir.

Og når man "vasker" det, får man bare vekk det som er lengst ute, mens all dritten inne på huden blir bare våt slik at bakterie-suppen får godgjøre seg enda mer!

Det er en grunn til at damer foretrekker menn uten, for å si det sånn. Det lukter dritt (av og til bokstavelig talt).

Anonymous poster hash: 26785...bed
Lenke til kommentar

Skjegg er noe motbydelige greier!

Svette, sikkel, matrester, og bakterier fra hendene finner sin permanente bolig i slike kråkereir.

Og når man "vasker" det, får man bare vekk det som er lengst ute, mens all dritten inne på huden blir bare våt slik at bakterie-suppen får godgjøre seg enda mer!

Det er en grunn til at damer foretrekker menn uten, for å si det sånn. Det lukter dritt (av og til bokstavelig talt).

Anonymous poster hash: 26785...bed

Tenker du likt med håret? Er jo svette og bakterier der også. Sikkel og matrester, hos demente folk kanskje, men de har vel oftest ikke skjegg? Rar sans for logikk du har. Og dusjhoder har gjerne spylefunksjon.

Da regner jeg med at du barberer hodet også?

Lukter sjelden på andre mannfolks skjegg (rar vane du har der også), men har jaggu aldri opplevd noe lukt fra hverken andres eller mitt. Nå har jeg ikke mye skjegg men jeg preserverer mitt privilegium til å bevare en viss del av min maskulinitet hvis jeg har lyst, uten å bli stigmatisert ^^

Eneste ulempe jeg opplever med mye skjegg og langt hår er at det tar en milliard år å vaske og tørke det. Så derfor orker jeg ikke å ha langt.

Endret av Taurean
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...