Gå til innhold

Privatist fysikk 1

Reddington7

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta privatist eksamen i fysikk 1 i høst. Jeg har lest faget selv siden sommer. Alt jeg trenger er en 2er. Snittet mitt er høyt nok til studiet jeg vil ha. Problemet mitt blir det med forsøk. Jeg vet at der har forsøksdag osv på sonans og akademiet. Hvordan blir dette på eksamen? Er det også vanskelig å få en karakter 2 ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan var det å lese på 2 uker, hva var det du leste nøye og andre ting du ikke fokuserte på? Hvordan fikk du plass på forsøksdagen hos sonans? Det hadde vært en gull mulighet for meg

Det var stressende, men også en påminnelse om det faktum at vi mennesker jobber best under press og har en tendens til å bruke den tiden vi har til rådighet for å utføre en oppgave. Det vil si - vi bruker like gjerne to måneder på noe vi kunne gjort på to uker.

Dette er så lenge siden nå at jeg ikke husker nøyaktig, men jeg gjorde masse oppgaver og leste det jeg orket og laget sammendrag som jeg øvet på hjemme. Er vel en muntlig presentasjon, så viktig at du øver på å presentere stoffet. Når man har så lite tid må man også fokusere på å kunne kanskje 70-80 % av stoffet og droppe de siste prosentene som gir toppkarakter. 

Sonans hadde oversikt over de ulike forsøkene som kunne komme (varierer visst landet over), så vi ble drillet i det som var aktuelt. Vil på det sterkeste anbefale deg at du får gjort dette. Er vel bare å kontakte Sonans? :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...