TettSpaden Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Du sa at du er bare 700m for langt fra sentralen. Hadde det ikke vært lettere å dele internett trådløst med noen som er 700m unna enn noen på andre siden av fjorden? Det blir både nærmere (hvir det dukker opp et problem) og billigere med tanke på utstyret som trenges for å rekke den avstanden. jo har selvsagt vært inne på den ideen, men problemet er at terrenget heller, og det er mye skog imellom til nærmeste hus med bredbånd, derfor ser jeg på det som mer håpløst enn 5km over fjorden. Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Om strømmen går er det ikke mye du får gjort på andre siden av fjorden heller! Med mindre du planlegger å ha agregat. Resette modemet er vel ikke noe du skal drive med særlig ofte. Tror nok også det er mulig å ringe til huseier og be ham gjøre det for deg. Hvorfor ikke dele linje med de som bor der? Er jo bare å sette opp en router. Hvis du er redd dere skal krangle om båndbredde er det jo både billigere og bedre å skaffe en linje med større båndbredde enn å ha to linjer. Eneste måtte være om huseier er redd for å bli tatt for nedlasting av barneporr når det egentlig er du som har gjort det. derfor jeg egentlig ikke har lyst til å dele linje med de som bor der, er at de er sinnsykt gamle folk, jeg kan tenke meg at de slår seg fullstendig vrang hvis jeg foreslår å legge inn adsl og sånt, de har ikke engang data så de får jo ikke brukt sin del av linja, og tviler på at de i hele tatt kommer til å være intressert i å benytte seg av den. Men det første de freaker ut av er vel at de er redde for at jeg ikke skal betale for meg tenker jeg, og forslår jeg noe sånt blir de vel så skeptiske at jeg kommer vel heller ikke til å få lov til å montere noen antenne heller. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Strømbrudd forhindrer du greit med en slik: APC UPS . Du bør du få en 350VA for ca 1000,- hos en APC forhandler. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 (endret) Men det første de freaker ut av er vel at de er redde for at jeg ikke skal betale for meg tenker jeg, og forslår jeg noe sånt blir de vel så skeptiske at jeg kommer vel heller ikke til å få lov til å montere noen antenne heller. Skulle vel ikke være noe problem det da..bestille linja i ditt navn og si hvilken adresse du vil ha linja på..og få tilsendt regningen til din adresse.. Eneste dem kan klage på da er antenna...men kan jo løses med en box hermetiske pærer TaZ Endret 28. desember 2003 av taz Lenke til kommentar
TettSpaden Skrevet 28. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2003 Men det første de freaker ut av er vel at de er redde for at jeg ikke skal betale for meg tenker jeg, og forslår jeg noe sånt blir de vel så skeptiske at jeg kommer vel heller ikke til å få lov til å montere noen antenne heller. Skulle vel ikke være noe problem det da..bestille linja i ditt navn og si hvilken adresse du vil ha linja på..og få tilsendt regningen til din adresse.. Eneste dem kan klage på da er antenna...men kan jo løses med en box hermetiske pærer TaZ nei, det går fint det, men da blir det jo en helt ny linje... Lenke til kommentar
ace_ventuora Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 det blir dyrt isåfall. har lignende selv og den sender ikke langt. tenkte å oppgradere det tåløse nettverket for å få bedre signal, man de kosta flesk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. desember 2003 Del Skrevet 29. desember 2003 nei, det går fint det, men da blir det jo en helt ny linje... Nei, f.eks hos bluecom kan du fint bestille linje i eget navn på andres telefonlinje, Online ADSL er jo som vanlig helt latterlige på dette området, der må folk overføre sitt Onlineabb eller bytte navn på telefoninnehaver hvis f.eks et ektepar ønsker ADSL men de ikke står på samme navn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå