Gå til innhold

Ruter og TØI vil teste selvkjørende busser i høyere hastighet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle rekke ferje i Oslo for ikke så lenge siden. Skulle ta buss inn fra vest, men ved Vika var det full stans. Endte opp med å løpe med to tunge rullekofferter på slep fra Vika, forbi Rådhuset og skulle videre forbi festningen, og stødte på en av de nåværende "auto"bussene. Fra sjåføren ombord fikk jeg vite at den straks skulle gå (Uten sjåfør; hvordan kan man vite slikt uten infoskilt på bussen?), så jeg tenkte at dette var jo perfekt!

Men makan til en møkkatur! Dørene tok evigheter å lukke seg, men en hel masse piping. Når så dørene var lukket klarte nesten ikke bussen å starte fordi det kom syklister 15meter bakfra og forfra hele tiden. "Sjåføren" måtte trykke ok-knappen oftere enn jeg som 7-åring på 90-tallet trykket A-knappen i Nintendo Olympics 100m Swim. Til ingen nytte.. Bussen merket bevegelse foran, bak og til siden hele tiden og bråbremset med et 'ping'.

Jeg angret bittert.

Sliten som jeg var kunne jeg ha GÅTT fortere. Ferja kom jeg til å miste. Jeg ba om å bli sluppet av. Jeg endte opp med å løpe fra bussen, allerede sliten, med mine to tunge kofferter.

Disse bussene mangler ENORMT på modenhet på software (tenk svart hull).

Ps: De kunne sikkert passet på gravlunden, for folk som ikke kan gå, og som har samtidig har all tid i verden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...