Gå til innhold

LOfavør Boliglån

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har boliglån hos sparebank1, og er medlem av LOfavør.

Jeg skal ha en rente på 2,32% i følge det som står på sparebank1 siden, boliglånet er under 50% av kjøpssuimmen.

Men, de har satt renten min til 2.65%  Har de økt renten uten å oppdatere hjemmeisden? har ikke fått noe info fra sparebank1 at de har økt renten.

Anonymous poster hash: 5759e...513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bank har 6 ukers varslingsplikt når de endrer rente i disfavør av kunde. Så at de har justert den nominelle renten uten å si fra er jeg noe skeptisk til. Kan det være termingebyret som sender den effektive renta såpass opp? Eller at du har mottatt en intern melding fra banken uten at du har lagt merke til det? 

Ellers hender det titt og ofte at banker glemmer å endre sidene til fagforeninger. 

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har boliglån hos sparebank1, og er medlem av LOfavør.

Jeg skal ha en rente på 2,32% i følge det som står på sparebank1 siden, boliglånet er under 50% av kjøpssuimmen.

Men, de har satt renten min til 2.65% Har de økt renten uten å oppdatere hjemmeisden? har ikke fått noe info fra sparebank1 at de har økt renten.

Anonymous poster hash: 5759e...513

Hei.

Hadde du lån hos Sparebank1 før det ganske nye tilbudet gjennom Lofavør kom? I så fall endrer ikke banken det automatisk for deg.

Det er og viktig å merke seg at tilbudet om god rente om lånet er på 50% eller under gjelder kun Sparebank1 SMN.

Anonymous poster hash: 2d7ae...e37

Lenke til kommentar

Og du skriver "skal ha i følge nettsiden". Det er ikke sånn det fungerer. Du skal ha den renten du har avtale med banken om, enten fast rente eller flytende med 6 ukers varsling om renteendring. Banker i dag virker å bruke postkassen i nettbanken til å melde endringer.

Det er heller ingen enkeltbank som heter "Sparebank1". Det er 14 forskjellige banker som samarbeider men de har ikke nødvendigvis samme tilbud, priser eller renter.

Anonymous poster hash: 2d7ae...e37

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...