Gå til innhold

SNIKTITT: Porsche Taycan Enorm «åh f***»-faktor: Vi har kjørt Porsche Taycan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderte denne bilen, men blir uaktuelt nå pga at:

- den er dyrere enn forventet

- den var ikke like fin som de opprinnelige konseptbildene og konseptbilen de viste frem i begynnelsen.

- det ser veldig rotete ut når det er for mange skjermer

- den er for trang bak

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Taycan har i praksis adaptiv cruisekontroll (opptil 210 kilometer i timen) og filholder, men det er det."

Det er ikke korrekt. Et tilvalg er Porsche InnoDrive, som leser trafikkskilt (en så enkel oppgave sliter faktisk Tesla med), bruker GPS-info og topografiske kart til å planlegge kjøringen for mest mulig komfort og effektivitet, faktisk tenker den 3km fram på veien. Den planlegger for harde stigninger og nedoverbakker, og også for skarpe svinger med å redusere fart og øke komfort, og effektivitet.

F.eks kan den bruke trafikkdata til å vite at hastigheten reduseres rundt svingen. Det kan ikke føreren se, mens Taycan vil da gå over til å trille eller svakt regenerere for å redusere farten, som er langt mer effektivt enn om man kommer rundt svingen og må bruke friksjonsbrems for å redusere fart. Kan også legge til at Taycan kan regenerere mer enn 250kW, som er mer enn alle andre fabrikanter.

InnoDrive gir også Traffic Jam Assist, hvor bilen opp til 60km/t følger hastigheten (som vanlig med radar-styrt cruise), men også styrer automatisk for å holde deg i din fil.

Endret av thklinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar

36 mil rekkevidde??? Det er rett og slett for dårlig...

 

Lett å tenke det at det er dårlig, men sammenligner man med en tilsvarende bil (2019 modell porsche 911 turbo S f eks), så har den en rekkevidde på 400 kilometer ved bykjøring og 500 kilometer på motorvei. Og det er ved optimal kjøring. Begynner man å gasse på litt så synker den nok betraktelig.

 

Blir feil å tenke på at naboens Audi med 140hk kan kjøre 1000km på en tank..

Lenke til kommentar

Syns ikke det. 36 mil (som vil være litt bedre under bedre forhold) er bittelitt knapt på en elbil til 1.3 mil med en batteripakke på nesten 95kWh, i mine øyne. Dette kan selvsagt "løses" ved et Ionity-nettverk som vokser fort, så håper de popper opp fortere og fortere - noe jeg tror de vil. Når det er sagt så er jo resten av bilen utrolig grom, herlig å se luksusbiler som dette :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderte denne bilen, men blir uaktuelt nå pga at:

- den er dyrere enn forventet

- den var ikke like fin som de opprinnelige konseptbildene og konseptbilen de viste frem i begynnelsen.

- det ser veldig rotete ut når det er for mange skjermer

- den er for trang bak

Var vel ingen som forventet at de lanserer toppmodellen først, dette avviker fra det Porsche stort sett gjør ved å ha et rimelig forutsigbart løp på nye modeller ala 911 når bytter generasjoner hvert 7 år, rimeligste første, deretter cabriolet, Turbo, GT modellene og noen ganger en overraskelse eller to når livssyklusen går mot slutten.

Lenke til kommentar

Siden det finnes vibratorer med Turbo i navnet og går på batteri, da burde kanskje den diskusjonen være ferdig, litt sånn forrige måned.

 

Flott bil som kler omtrent alle fargene Porsche kaster mot den veldig bra.

 

Klart det, dersom Porsche ønsker å sammenligne seg med vibratorer og kjøkkenmaskiner. Endret av ITtraktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Seriøst? Hva slags tullete overskrift er dette?

 

"Enorm «åh f***»-faktor: Vi har kjørt Porsche Taycan"

Litt på siden, men hvorfor i helvete har norske medier begynt å sensurere ord på denne måten? Det er jo barnslighet på USA-nivå.

Lenke til kommentar

Siden det finnes vibratorer med Turbo i navnet og går på batteri, da burde kanskje den diskusjonen være ferdig, litt sånn forrige måned.

 

Flott bil som kler omtrent alle fargene Porsche kaster mot den veldig bra.

Akkurat, kanskje man vil ta steget opp i en litt mindre tvilsom liga. Gammel 911 i hvit ser bra ut, man kan elektrifisere en av dem for en billigere penge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...