Gå til innhold

Anslår at 3,8 millioner passasjerer vil velge bort splitter ny t-banering i København [Ekstra]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor stor andel av inntektene til København metro (inklusive investeringer) finansieres av billettsalg? Hvordan finansieres resten? Hvordan ville de reisende reagert dersom de måttet betale hele reisetilbudet via billettprisene?

Poenget jeg leder fram til er at metro er dyrt, men noe av kostnadene skjules fra de som faktisk bruker det. Derfor blir det et "overbruk" som følge av kunstig lave priser, mens andre deler av befolkninga, f.eks de som sykler, må betale deler av tilbudet til kollektivbrukerne. Reell konkurranseutsetting ville redusert bruken ennå mer.

Lenke til kommentar

De må nok finansieres sterkt av myndighetene, finnes jo byer med 4 ganger befolkningen til Køben som sliter med og få til en metro som tjener penger.

Kina hadde 3 millioner innbyggere som minimum for og bygge metro, tok akkurat den ned til 1.5millioner innbyggere. Med tanke på at de har så billig arbeidskraft kontra Danmark..

Kan ikke se for meg den noengang bli lønnsom økonomisk. Men personlig vil jeg si det er verd det for og bli kvitt mye trafikk.

Samt jeg syntes det er mye greiere og bruke kontra buss, som står i kø osv.

Men igjen spørs jo veldig på geografi. Kan hende det var ganske billig og lage dette i Danmark kontra mange andre land.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...