NTB - digi Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Volkswagen jukset med utslippstester for 11 millioner biler: I dag starter rettssaken Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Bilkjøparane ikkje skadelidande? ALLE er skadelidande. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Og sjekk opp den "denne diselbil en er bedre enn tesla x" påstanden også. Den lukter det eksos av Endret 1. oktober 2019 av Limbeck Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Og sjekk opp den "denne diselbil en er bedre enn tesla x" påstanden også. Den lukter det eksos av Står ingenting om Tesla i artikkelen, har du et ønske å lede diskusjon bort fra VW og over til å bli en Tesla-diskusjon ? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 På det tidspunktet vil bilenes markedsverdi ha blitt redusert så mye at det vil være billigere for VW å kjøpe dem tilbake. Er det det ? Sulle tro at verdien ved søksmålets start er den som legges til grunne samt div. taps-kompensasjon, hvis saken dreneres i 10 år til ville jo da verdien være bortimot null for bilene med denne påstanden. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 (endret) Bilkjøparane ikkje skadelidande? ALLE er skadelidande. Advokatprat Det står også "VW likevel må betale ut et betydelig beløp i kompensasjon." så vi får håpe det ordner seg. Endret 1. oktober 2019 av Nautica Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Dette er snakk om den forrige svindelen? Eller er det den som ble avdekket nå nylig? Lenke til kommentar
Mister Jensen 45 Skrevet 1. oktober 2019 Del Skrevet 1. oktober 2019 Jeg har kjørt 140 HK dieselen med DSG i over 4 år med en motor som har gitt meg mye kjøreglede. Leste mye om problemene etter dieselskandalen, og fikk avtale om at bilen ikke skulle oppgraderes. Fikk det skriftlig, og siste jeg sa når jeg leverte nøklene, da min webasto skulle ha service. Dro på ferie etterpå, men synes bilen hadde mindre kraft, sotet mye mer (vogna mi var helt sort av eksos) og det luktet fælt av eksosen. Forbruket gikk opp, og den gikk ofte i nødmidus. Ringte å spurte om dem hadde gjort noe annet med bilen, og det viste seg at EA189 har blitt tatt. Sjefen beklaget, og dem skulle dekke kostnadene for å få inn gamle programmet. Var umulig å nedgradere, men fant et Firma som kunne gjøre det. Ville ikke ha Tuning, grunnet garantien. Kostet meg 6500 Kr. Men da ønsket ikke dem å bistå med litt av kostnaden engang. Hadde tidligere prøvekjørt nybil, og skulle bytte på slutten av året, men akkurat denne episoden gjorde at jeg solgte bilen privat, og byttet til annet merke. Av prinsipp blir det aldri Møller bil på meg, og kona kjøpte heller ikke ny Golf som var planen. Møller har restriksjoner fra Fabrikken, men slet mye med små garanti saker også, som enkelt skulle la seg fikse. Det blir aldri VAG mer! Litt trist, for alle på verkstedet ble jeg gode venner med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå