OHJohansen Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Her er fartøyet Elon Musk vil sende deg til Mars i Lenke til kommentar
mepy Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Problemet med strålingsdosen på reisen til og fra Mars er ikke løst. Så dette blir mest for transport av last. 100.000 kilo med last, men allikevel last. Noe som dette kanskje som forkorter reisetiden til halvparten, bare med ny teknologi for bedre strålingsbeskyttelse: https://arstechnica.com/science/2019/09/nasa-wants-to-send-nuclear-rockets-to-the-moon-and-mars/ 1 Lenke til kommentar
alike Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Så dette blir mest for transport av last. 100.000 kilo med last, men allikevel last. Jobber du for SpaceX siden kan påstå at denne skal brukes utelukkende til cargo? 1 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Er flott når en snakker om å sende menesker til mars å en annen snakker om at vi har 10år igen foer vi alle er daeve hvis vi ikke kutter co2 utslipp. Selvfoelgelig er det JEG som må betale skatt på bil og bensin å allt annet mulig rart for å redde jorda. Ok ok ok.... Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 (endret) Problemet med strålingsdosen på reisen til og fra Mars er ikke løst. Så dette blir mest for transport av last. 100.000 kilo med last, men allikevel last.Strålingsproblematikken er litt overdreven. Man kan fint dra til mars med denne raketten. Man vil få økt risiko for kreft senere i livet, men det er bare om man overlever alle de andre farene på turen! Endret 30. september 2019 av Espen Hugaas Andersen 4 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Er sikkert toerrt i texas men synes uansett det er litt moro at dem bygger et romskip uten tak over seg. Den ble vel blåst i bakken for ikke så lenge siden? Veldig serioest arbeid...vil nok ikke melde meg till foerste flyginga nei. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Er sikkert toerrt i texas men synes uansett det er litt moro at dem bygger et romskip uten tak over seg. Den ble vel blåst i bakken for ikke så lenge siden? Veldig serioest arbeid...vil nok ikke melde meg till foerste flyginga nei. Raketter er ikke den sikreste transportformen, nei... Er vel rundt 10 % sjanse for at du ikke engang kommer til verdensrommet før hele skiten sprenger i luften. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Er flott når en snakker om å sende menesker til mars å en annen snakker om at vi har 10år igen foer vi alle er daeve hvis vi ikke kutter co2 utslipp. Selvfoelgelig er det JEG som må betale skatt på bil og bensin å allt annet mulig rart for å redde jorda. Ok ok ok.... Hvem er det som sier vi har 10 år igjen før vi er utryddet? Og takk for at du betaler skatt, sånn at vi andre slipper 3 Lenke til kommentar
alike Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Er sikkert toerrt i texas men synes uansett det er litt moro at dem bygger et romskip uten tak over seg. Den ble vel blåst i bakken for ikke så lenge siden? Veldig serioest arbeid...vil nok ikke melde meg till foerste flyginga nei. Du skjønner at dette bare er en prototype ja? ? Lenke til kommentar
Den gode Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Bare tullball dette. Men folk kjøper illusjonen om dette siden 60 tallet. Det er snakk om sysselsetting. Mye som skla gjøres før man fyrer opp en trykklufttank og henter den i havet laangt unna der folk ferdes av militæret. 1 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Er flott når en snakker om å sende menesker til mars å en annen snakker om at vi har 10år igen foer vi alle er daeve hvis vi ikke kutter co2 utslipp. Selvfoelgelig er det JEG som må betale skatt på bil og bensin å allt annet mulig rart for å redde jorda. Ok ok ok.... Hvem er det som sier vi har 10 år igjen før vi er utryddet? Og takk for at du betaler skatt, sånn at vi andre slipper Det er greta med supportergjengen. Finnes ganske mange fantatikere faktisk. Vel.. noen som kjoerer tesla slipper jo skatt av noen grunn, mens musk bygger romskip for spacetourism. Lenke til kommentar
alike Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Bare tullball dette. Men folk kjøper illusjonen om dette siden 60 tallet. Det er snakk om sysselsetting. Mye som skla gjøres før man fyrer opp en trykklufttank og henter den i havet laangt unna der folk ferdes av militæret. Hvorfor skal de lyve om dette til oss? Ikke bare USA, men også et titalls andre nasjoner. Hjelp meg å forstå! 1 Lenke til kommentar
espenjoh Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 65.000 fot er høyden Starship skal "hoppe" til, for å teste ut systemene. Dette er ikke høyden Starship skal oppholde seg i 1-2 måneder, slik en kan få inntrykk av i artikkelen. 1 Lenke til kommentar
RuneWi Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Vel.. noen som kjoerer tesla slipper jo skatt av noen grunn, mens musk bygger romskip for spacetourism. Anbefaler sterkt å kjøre Tesla. Deilig å slippe skatt. 1 Lenke til kommentar
chrisbt Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 (endret) Hva er det som gjør at Elon Musk vil sende akkurat meg til Mars? Og hvorfor henvender han seg til meg om det gjennom en overskrift på TEK.no? Endret 30. september 2019 av chrisbt Lenke til kommentar
DrOnline Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Skjønner at utseende ikke teller her, men det romskipet ser SKIKKELIG jalla ut. 1 Lenke til kommentar
Berre.berre Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Det er greta med supportergjengen. Finnes ganske mange fantatikere faktisk. Vel.. noen som kjoerer tesla slipper jo skatt av noen grunn, mens musk bygger romskip for spacetourism. Kjører Tesla, men betaler dessverre fortsatt skatt. 6 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 (endret) Skjønner at utseende ikke teller her, men det romskipet ser SKIKKELIG jalla ut. Prototype. Journalisten forvirret deg sikkert med overskriften. Den burde vært "Her er prototypen til Elon Musk's Mars-ferd" Edit: Musk vil ikke sende deg til mars i denne. Og du ser knappe halvparten av hele raketten. Endret 30. september 2019 av gammalerik Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Bare tullball dette. Men folk kjøper illusjonen om dette siden 60 tallet. Det er snakk om sysselsetting. Mye som skla gjøres før man fyrer opp en trykklufttank og henter den i havet laangt unna der folk ferdes av militæret.Merkelig oppførsel av trykkluft. 1 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 30. september 2019 Del Skrevet 30. september 2019 Bare tullball dette. Men folk kjøper illusjonen om dette siden 60 tallet. Det er snakk om sysselsetting. Mye som skla gjøres før man fyrer opp en trykklufttank og henter den i havet laangt unna der folk ferdes av militæret. Nå er jeg ikke sikker på om du mener romfart som en helhet, at man ikke er i stand til å oppnå et jordomløp? Eller hinter du fram om månelandingene? Biter ikke på flamebaitet der, det får blir en annen dag. Når det gjelder den spesifikke prototypen i artikkelen skal den riktignok ikke i orbit, men "lande i havet" som du sier (men eller aller helst på land) som et proof of concept på gjenbruk etter re-entry. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå