Sexylubb1 Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 (endret) https://www.nrk.no/urix/ny-lov-i-russland---forbudt-a-royke-fra-balkonger-1.14721387Håper dette kommer til Norge og. Splittet ut i fra "Den nye Forumkaféen v2", Endret 29. september 2019 av Uderzo 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 https://www.nrk.no/urix/ny-lov-i-russland---forbudt-a-royke-fra-balkonger-1.14721387 Håper dette kommer til Norge og. Hadde vært fantastisk! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 Kan det gjelde fra private boliger også? For da kunne vi blitt kvitt de fantene tvers over veien her, som sitter ut på veranden og røker støtt. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 https://www.nrk.no/urix/ny-lov-i-russland---forbudt-a-royke-fra-balkonger-1.14721387 Håper dette kommer til Norge og. Håper isåfall dette blir innført etter jeg har kommet meg på boligmarkedet. Vil nødig kjøpe leilighet som er like innrøkt som lungene til ei 70 år gammel mor. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 (endret) Det hadde vært helt forferdelig. Hilsen ikke-røyker. Det er faktisk helt sykt hva slags frihetsberøvende regler vår regjering sitter å pønsker ut. Endret 28. september 2019 av Skurupu 8 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 Det hadde vært helt forferdelig. Hilsen ikke-røyker. Det er faktisk helt sykt hva slags frihetsberøvende regler vår regjering sitter å pønsker ut. Mtp. hvor farlig røyk og tobakk er så er det faktisk litt ovveraskende at dette ikke kom med røykeloven.. Å røyke inne er også svært idiotisk. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. september 2019 Forfatter Del Skrevet 28. september 2019 Det hadde vært helt forferdelig. Hilsen ikke-røyker. Det er faktisk helt sykt hva slags frihetsberøvende regler vår regjering sitter å pønsker ut. Hva med friheten til naboen? Synes du det er ok om naboen din setter seg til og røyker rett ved vinduet til ungen din? 2 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 Hva med friheten til naboen? Synes du det er ok om naboen din setter seg til og røyker rett ved vinduet til ungen din? Ser du hvordan din egen kommentar motsier seg selv? 4 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 (endret) Da kan man jo like gjerne forby tobakk over hele fjøla om det er sånn det skal være. Men kynisk sett så vil de vel egentlig ikke at folk skal slutte å røyke helt, eller om de gjør det så må man håve inn pengene et annet sted. Fant ikke noe tall på hvor mye skattepenger det er snakk om som kommer inn i kassa men det er betydelige summer. Er lei av hvordan regjerende folk aldri lærer at forbud ikke hjelper. Folk må få et skikkelig insentiv for å slutte. La folk få røyke der de har lov til å røyke i dag i hvert fall, inne i offentlige lokaler gir jo mening, men er de på sin egen eiendom må de vel for pokker kunne gjøre det om andre hensyn tas. Hva om dette er en forelder, vil de da heller røyke inne i leilighet/hus sammen med ungene? For dersom det ikke også blir ulovlig, så blir det løsningen på problemet. Og da kan man som sagt bare forby hele greia. Nei, før heller inn en ekstra ferieuke for ikke-røykere. Et mye bedre tiltak som enkelte bedrifter allerede har innført for egen regning. Endret 29. september 2019 av Larzen_91 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. september 2019 Forfatter Del Skrevet 28. september 2019 Ser du hvordan din egen kommentar motsier seg selv? Nei? 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 Da har jeg kanskje misforstått. Jeg tolket det slik at du irriterte deg over nabo som røyker utenfor? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 28. september 2019 Forfatter Del Skrevet 28. september 2019 Da har jeg kanskje misforstått. Jeg tolket det slik at du irriterte deg over nabo som røyker utenfor? Ja, rett utenfor flere av mine vinduer. Det finnes regler og lover mot lydbruk og oppførsel. Ser ingen grunn til at det samme ikke skulle gjelde for andre typer forurensning. Lys, gift, lukt. 1 Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 28. september 2019 Del Skrevet 28. september 2019 Ja, rett utenfor flere av mine vinduer. Så det vil si at frihet i egen bolig gjelder bare når det gagner den ene part? 3 Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Er lei av hvordan regjerende folk aldri lærer at forbud hjelper.Å, så røykeloven vi har i dag, med bl.a. forbud mot røyking inne i alle offentlige lokaler, hjelper ikke? Jeg trodde den fikk slutt på alle røykfylte lokaler, og at mer enn 99% av befolkningen er takknemlig for den.Noen ganger er nettop forbud det som trengs. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Litt hyperbolsk av meg, ja. Noen forbud gir selvsagt mening. Men med et slikt forbud så tar man jo til en viss grad eiendomsretten fra folk, og prøver å detaljstyre livene til folk, noe som jeg har dårlig tro på. Det er en bisarr mellomting mellom forbud og grønt lys som ikke gir mening, litt som Brustatbuene. 3 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. september 2019 Forfatter Del Skrevet 29. september 2019 Så det vil si at frihet i egen bolig gjelder bare når det gagner den ene part? Du må gjerne røyke inne i din bolig... Så lenge det ikke plager naboen. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Du må gjerne røyke inne i din bolig... Så lenge det ikke plager naboen. Hva skal vi definere som plaging? At røyken siver ut av en åpen dør/ett åpent vindu og tilfeldigvis treffer en nabo? Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Du må gjerne røyke inne i din bolig... Så lenge det ikke plager naboen. Dette var jo fornuftig på alle plan. Da er det tydeligvis opp til den enkelte nabo hva man har lov til å gjøre. Hva om jeg syntes ungene dine som leker høylytt var plagsomt? 3 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 Spørsmålet er vel heller om dette er noe folk kommer til å få bøter for, at politiet følger opp. Per dags dato er det jo helt vanlig å kjøre bil på fortauene der borte, så det er vel langt ifra gitt at folk kommer til å slutte å røyke på balkongene sine. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 29. september 2019 Del Skrevet 29. september 2019 de innfører det altså pga. brannsikkerhet, ikke for å skåne ikke-røkere. Men skulle tro det generelt er mindre risiko for brann på en balkong (så sant den ikke er fylt med skrot) enn om det røykes inne i leiligheten? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå