Bornslip Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Bare før jeg glemmer å nevne det, så sitter jeg med et ASUS A7N8X hovedkort, athlon XP 2400+, 768 mb ram og diverse andre ting... Har i det siste begynt å slite med at pc'en plutselig bare skrur seg av, den rebooter ikke, men bare skrur seg av, akkurat som power off... Nå nylig har problemet skjedd mye oftere, noen ganger hender det at pc'en ikke engang vil reagere på start knappen, så da må jeg så av hovedbryteren, vente, og slå på så funker den... noen ganger kommer jeg til ram test, så slår den seg av, noen ganger kommer jeg til windows startup, samme skjer, noen ganger er jeg så heldig å kunne sitte ved pc'en i 3-4 timer uten at den slår seg av, noen ganger slår den seg ikke av i det hele tatt uten at jeg gjør det selv, så problemet er veldig uforutsigbart... Jeg har sjekket alle vifter og koblinger i pc'en, alt funker, jeg har sjekket pc temp i bios og på prog i windows, den holder seg stabilt på 40-50 +/-... jeg gikk i bios en gang for morroskyld og slo på halt on all errors, da ville ikke oppstarten gå lengre enn til memory test, så frøs alt seg... Hd'en har også begynt å lage en del rare lyder i det siste, sånne cd-rom loading lyder, men det skjer bare noen ganger, ikke alltid... Har ikke peiling på hva problemet kan være, har vurdert å rense CPU og legge på ny pasta, men siden temp er stabil og pc'en noen ganger funker i timesvis av gangen tror jeg ikke det er problemet... Dette ble kanskje litt rotete men prøver å få skrevet ned alt og posta før pc'en slår seg av igjen! .... Jeg trenger hjelp... på forhånd takk... trenger dere mer info så bare si ifra! Endret 25. desember 2003 av Bornslip Lenke til kommentar
tet Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Ja, denne var jo for så vidt grei da.. Når du slo på halt on all errors, stanset den ved sjekk av minnet - altså bør du mistenke minnet for å tøyse med deg. Ta ut minnebrikkene og prøv med en av gangen - la halt on all errors være på i bios. (Pc skal nemlig starte fint med denne innstilling enablet) Endret 25. desember 2003 av tet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå