Reinsdyret90 Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Hei, Kjøpte en ny ferdigbygd komplett pc for en uke siden og den gir meg en del problemer under spilling. Æ vet ikke om det er windows 10 som er så bugga eller om det er problemer med noe av komponenter / drivere. Noen ganger når æ spiller så blir skjermen helt svart. Monitoren viser sånn "hdmi" display som at kontakten er brutt. Og æ får ikke opp bilde igjen, og heller ikke kontakt med programmer. Lyden høres fortsatt gjennom headsettet men eneste måte å recover på er å avslutte pcn med av-knappen.. Idag fryste skjermen også når æ spilte leauge of legends uten at skjermen ble svart. Hele bilde bare stivnet og æ måtte gjøre en ny forced shutdown. Synes jo dette er ganske merkelig og frustrerende med helt ny pc, men det er kanskje normalt å få en del feil som dette i starten?.... Ifølge programvaren som fulgte med grafikkkortet er alt av drivere der ok. Skulle helst gått tilbake til windows xp tiden æ, når alt bare funka . Håper noen her har peiling på hva det kan være. Komponentene i pcn er følgene: Corsair Carbide SPEC-06 RGB TG Tower Sort Vifter: 1x 120mm front, 1x120mm bak, tempered glass, RGB, ATX, m-ATX, m-ITX, Varenr: 1080411 / Prodnr: CC-9011146-WW Corsair TX550M, 550W PSU ATX 12V v2-4, 80 PLUS Gold, Semi Modular, 6+2-pin PCIe, Varenr: 915831 / Prodnr: CP-9020133-EU AMD Ryzen 5 3600 Socket-AM4, 6-Core, 12-Thread, 3.6/4.2GHz, 65W, 7nm, tray, Varenr: 1133571 / Prodnr: 100-000000031 AMD Wraith Spire Varenr: 1121455 / Prodnr: AMDWRAITHSPIRE Sapphire PULSE Radeon RX 5700 Skjermkort, PCI-Express 4.0, 8GB GDDR6, Navi, Varenr: 1136234 / Prodnr: 11294-01-20G ASUS ROG Strix B450-F GAMING, Socket-AM4 Hovedkort, ATX, B450, DDR4, 2x PCIe-x16, 2x M.2, USB 3.1, SupremeFX, Aura Sync, Varenr: 1080421 / Prodnr: ROG STRIX B450-F GAMING Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB 2x8GB DDR4 2933MHz (PC4-23400) CL19 XMP 2.0, sort, Varenr: 1136167 / Prodnr: CM4X8GF2933Z19W8-KPL Kingston A2000 1TB NVMe M.2 SSD SSD M.2 2280, PCIe 3.0 x4, NVMe, 3D NAND, up to 2200/2000MB/s, 600TBW, Varenr: 1135886 / Prodnr: SA2000M8/1000G Windows 10 Home Nordic + English, Varenr: 200614 / Prodnr: KUK-00001 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 Varenr: 200614 / Prodnr: KUK-00001 Dette antyder jo at du har fått første-kuk-versjonen, ergo troll-versjon av windows Men - hehe, neida. Om du installerte programvaren som fulgte med i eska til skjermkortet så er det nok muligens en litt for gammel driverversjon du har. Prøv å oppgradere skjermkort-driver å se om det fungerer. I tillegg bør du ta en sjekk i Windows enhetsbehandling for å sjekke om alle komponenter har installert drivere - det skal f.ex ikke være gule utropstegn i lista. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 Utifra komponentene hadde jeg sagt at PSU kan være litt svak i forhold til hva du har, men vanskelig å si nøyaktig hva årsaken er så du må nok starte med litt feilsøking. Om du har tilgang til en kraftigere psu hadde jeg startet med det, dukker feilen kun opp under spilling er alternativene flere :*Gpu *Minne. *Psu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå