Cloud Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Har akkurat bestilt Sunbeam sin rheobus. Og her er det tilkoblin av 3pins kontatkt (?). Og gir disse kontaktene mindre strøm en andre?? Har i pc min for få 4pins(drevkontakt kalles det kanskje) og måtte da koble en vifte på en 3pins kontakt på hovedkortet. Denne viften blåser mye svakere en de andre som er koblet på med drev kontakt (like vifter) Og, når jeg kobler til disse viftene på en 3pins(rheobusen selføgelig), må de da også siite i drevkontakten? Eller sitter bare en drev til rheobus og alle de andre drevkontakter som satt i mine 4 kabinett vifter blir da ledige?? OG, er det vanskelig å koble sammen to vifter til å ta en "kontakt" på rheobusen?? Må noe kjøpes for at dette skal gå ann?? HÅPER PÅ RASKT SVAR!! (p.g.a. at jeg har bestilt fra microlex, men orderen "blir for øyeblikket behanlet" TUSEN TAKK FOR SVAR!! Endret 25. desember 2003 av Cloud Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Tenker da på denne rheobusen Microplex (ligger under vifter-viftestyring) Endret 25. desember 2003 av Cloud Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 hvor mye en vifte blåser kommer ann på vifta ikke kontakten.. du må ikke kjøpe noe ekstra for å koble to vifter på samme kanal, men jeg vil annbefale det for da slipper du å klippe ledninger o.l. hvis du ikke liker det. Hvis du vil ha en 4-pin vifte på den så følger det med overgang til dette, men bare to stk! og en 3-pin til 2-pin hvis du vil sette skjermkort vifta på den. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 hvor mye en vifte blåser kommer ann på vifta ikke kontakten.. du må ikke kjøpe noe ekstra for å koble to vifter på samme kanal, men jeg vil annbefale det for da slipper du å klippe ledninger o.l. hvis du ikke liker det. Hvis du vil ha en 4-pin vifte på den så følger det med overgang til dette, men bare to stk! og en 3-pin til 2-pin hvis du vil sette skjermkort vifta på den. Men alle viftene jeg har som jeg skal koble på har en drevkontakt+en 3 pins kontakt..Derfor mitt spørsmål tideligere.. Får man kjøpt den dingseboms tingen får å koble sammen 2 vifter på microplex?? (Lurer siden det er der jeg har bestilit ting fra.. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 Men hvis det ikke går an å kjøpe denne 2-1 splitter/mixer greia fra micriplex, hvordan gjør jeg det da?? Kan noen gi meg en liten gjennomgang? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Hvis du vil splitte en 4-pin til 2 4-pin så kjøper du en sånn. skal du splitte en 3-pin til 2 3-pin kjøper du en sånn. Hvsi du vil ha en overgang fra 3-pin som er på styringa, til 4-pin så kjøper du en sånn en. Den siste der er litt rar.. Den får bare strøm gjennom 12v-ledninga så du må ikke koble noe annet en vifter på den. Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Hvis du vil splitte en 4-pin til 2 4-pin så kjøper du en sånn. skal du splitte en 3-pin til 2 3-pin kjøper du en sånn. Hvsi du vil ha en overgang fra 3-pin som er på styringa, til 4-pin så kjøper du en sånn en. Den siste der er litt rar.. Den får bare strøm gjennom 12v-ledninga så du må ikke koble noe annet en vifter på den. Skal prøve å forklare men... Tar utgangs punkt i denne: Den her ja Jeg har 5 vifter som jeg vil regulere hastigheten på ved hjelp av sunbeam sin rheobus. Problemet er at denne kun tar 4 vifter, mens jeg vil at den skal ta 5. Jeg har 2 like vifter som jeg vil kontrolere med 1 av de 4 kanalene. På de 5 viftene er det 1 normal drevkontakt+1 3 pins kontakt. Så jeg leiter altså etter noe som kan jeg kan koble 2 drev kontaker inn til en 3pins, eller en kontakt som jeg kan koble 2 3pins inn til 1 3pins Skjønner dere nå?? Og går dette med den du viste meg over? Takker for raske svar og håper også på rask tilbake melding nå også.. (og detter er fordi jeg har en ordre på vent på microlex) Endret 26. desember 2003 av Cloud Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) Skal du koble to 3-pins inn en bussen kjøper du en sånn. Skal du ha to 4-pin kjøper en sånn og splitter den i to med en sånn Edit: i forklaringa mener jeg koble i en kanal i bussen Endret 26. desember 2003 av jonas22282460 Lenke til kommentar
Cloud Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 Altså vil det lureste være å koble 2 3pins om til 1 3pins ved hjelp av den ekle duppeditten du viste meg først der ja.. Da vil altså 2 vifter ta opp en kanal i rheobisen. TUSEN TAKK FOR HJELPEN!! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 TUSEN TAKK FOR HJELPEN!! No problem! Det er det forumet er til for Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå