P3xy Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) er det bare rykter, eller kan dette forekomme? Har Dell 7ø,så jeg tenkte å bytte hk og minne og beholde cpu'n. Endret 25. desember 2003 av P3xy Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 hva mener du egentlig? forklar deg bedre.... Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 hva mener du egentlig? forklar deg bedre.... Om CPU er lodda/sitter fast på HK, eller om den er avtagbar. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 Sitter på en dell nå hvor jeg har skfta hovedkort og ram.. den PIV-sokkelen (elns) er av en annet type så hvis du ikke skifter hk men vil skifte kjøler så må du bruke 4 hull på hk. Lenke til kommentar
P3xy Skrevet 27. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2003 akkurat det jeg trengte jonas22282460. tenkte på om den var lidda fast ja. må nesten vite det hvis manskal bytte hk Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 27. desember 2003 Del Skrevet 27. desember 2003 er det bare rykter, eller kan dette forekomme?Har Dell 7ø,så jeg tenkte å bytte hk og minne og beholde cpu'n. Du brurde da vel klare å åpne opp maskine å se etter dette selv. Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 er det bare rykter, eller kan dette forekomme?Har Dell 7ø,så jeg tenkte å bytte hk og minne og beholde cpu'n. Du brurde da vel klare å åpne opp maskine å se etter dette selv. hmm må man ikke ha 50IQ for å skru opp en skrue? nei da, skal ikke mobbe noen jeg Lenke til kommentar
vetle- Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 Husk at hvis du bytter så mister du garantien på datamaskinen Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 30. desember 2003 Del Skrevet 30. desember 2003 (endret) Vi har en mengde Dell maskiner på jobben, jeg har ikke hørt noe om at de har loddet fast CPUen. Det jeg derimot har hørt noe rykter om, er at strømforsyningen (PSU) er inkompatibel med andre PSU. Selv om Dell bruker 20-pins kontakten, så kan de i enkelte tilfeller ledningene være "byttet om". Husk også på at hvis du bytter hovedkort, så står nok CPU sokkelen plassert litt anderleses, og da passer muligens ikke de grønne luft-pipene som suger ut lufta fra CPU kjøleren. Dell bruker bare delvis standard komponenter, så det er ikke maskinen for selvbyggere. Kjøp heller en maskin basert på standard komponenter fra Komplett, PSData, MPX eller ligennde hvis du har planer om å skru på maskinen. Ang. garantien, så er vel det neppe noe problem. Hvis du vil oppgradere, så betyr det vel at maskinen er et par år gammel? Hvilken Dell modell (nøyaktig type) har du? Hvilke spesifikasjoner har den? Hva slags CPU/hovedkort ønsker du å bytte til? Endret 30. desember 2003 av hn66 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå