kingkong Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: Stunt. Hva er liksom forskjellen på vanlige batteri og oppladbare batteri? begge leverer det samme. 1,5V strøm. Det er spenning som måles i volt, ikke strøm. Oppladbare batterier har en cellespenning på 1,2v i motsetning til vanlige alkaliske batterier som har en cellespenning på 1,5v (som riktignok synker etterhvert som batteriet utlades). Lenke til kommentar
Gunder1 Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 18:50, GeeZuZz skrev: Quote: Man får beskjed om å IKKE bruke oppladbare batterier fra Logitech. Om dette er et stunt fra batteri industren vet jeg ikke. Stunt. Hva er liksom forskjellen på vanlige batteri og oppladbare batteri? begge leverer det samme. 1,5V strøm. De har sikkert en "Batteri-Deal" med panasonic. Forresten, så kan du jo kjøpe en billig 10-pakning på clas ohlson. hvis du har lader, så kan du jo lade vanlige batterier en del ganger (ca 4), så det betyr at en 10 pakning holder veldig lenge! Du må se hvor mange ampeer batteriet er på, på oppladbare kan du sikkert få fra 800 og opptil 1800 jo høyere tall jo seigere er batteriet Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 har hatt samme problem et par-tre ganger, jeg har egentlig bare reboota og trykket connect knappen på musa/mottakeren så har det funket igjen, ellers så har jeg brukt batteriene i minst 1.5mnd før jeg har bytta dem. Til dere som skifter batterier hver 2-3-4uke, gamer dere veldig mye? Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 18:04, PlacidDragon skrev: Quote: On 2002-03-05 17:51, Yallis skrev: Jaha.. :smile: Vel, hvem leser vel manualene? Og til ei mus?? Jeg vet nå ikke helt om jeg vil være enig med deg når du sier "da blir det fort dyrt".. Du får en pakke med 10 (eller var det 12 ?) Duracell batterier på Elkjøp (og andre store elektrokjeder) til under hundrelappen. Logitech sier at batteriet varer i ca. 2 måneder, så la oss halvere den påstanden og si at batteriene varer i en måned. Det vil jo si at du vil bruke den svimlende sum av under 20 kroner i måneden :smile: Hva med å kjøpe 10 batterier til 29,- på Clas Ohlson :smile: Sikkert ikke like bra kvalitet men de er ikke så dårlige at man taper penger i forhold til å kjøpe dyre Duracell batterier. Jeg har trådløs Logitech mus(ikke optisk) og de batteriene på Clas Ohlson varer hvert fall i 1 måned.Altså 2 batterier varer i 1 mnd(ikke hele pakka,hvis noen misforstod) Dvs..man har da strøm til musa i ca.5 måneder for 29 spenn [ Denne Melding var redigert av: Clintern på 2002-03-06 10:34 ] Lenke til kommentar
xoop Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Dere som mister koblingen til musa, bruker dere VIA KT133 chipset? Det er nemlig et par bugs i dette chipsettet som gjør at USB portene kobler ut etter en stund (gjerne ved litt høy CPU load). Bruker selv dette logitech settet og har ingen problem med KT133A chipsettet. Har klart å fikse det på den maskinen som har KT133 Chipsettet også, ved å endre en del instillinger på PCI oppsettet i BIOS. PS bruker Windows XP på begge maskinene. Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Ikke jeg, jeg har et MSI hovedkort med SiS chipset Lenke til kommentar
phudge Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Hmm. Bruker VIA KT266A chipsettet. Har andre USB enheter som ikke "dør". De står på en annen USB header vel og merke. Men som noen spurte om lenger opp: "Gamer du mye". Ikke det at jeg gamer mye, men bruker jo pc'en UTROLIG mye. Hele dagen faktisk. Ikke rart da at batteriene går fortere tom en hos andre. Og når musen står i ro står den og blinker hele tiden, så det renner vel bort litt batteri der også Dette burde jeg vel tenkt på selv. Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 18:50, GeeZuZz skrev:..... Hva er liksom forskjellen på vanlige batteri og oppladbare batteri? begge leverer det samme. 1,5V strøm..... Oppladbare batterier leverer 1.2volt ja... Lenke til kommentar
Toset Skrevet 6. mars 2002 Del Skrevet 6. mars 2002 Dette er kanskje litt utenfor tema her, men det er samme produktet... Jeg har dette settet, og det har fungert helt greit. Men det er en ting som plager meg. Scrollehjulet på musen er så treigt. Det scroller treigt på skjermen, og ofte henger det etter, og det "lagger" når jeg scroller. Noen ideer hva dette skyldes? Jeg har en annen mus også koblet i, og den scroller helt fint... P.S. Musen er koblet i ps/2, den andre musen, som funker fint, er i USB... P.S. P.S Jeg har jo tastatur med scrollehjul også, og dette hjulet funker helt greit... _________________ Amd AthlonXP 1600+ @ 1466 MHz(XP 1700+) Msi K7T 266a PRO2 ATI Radeon 8500 64DDR @ 295/590 512mb ddr cl 2.0 40 GB Western Digital 7200 rpm Chieftec Dragon Midi-tower(sølv) 340W Creative SB Live! 5.1 Creative PlayWorks 3500 [ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-03-06 15:29 ] Lenke til kommentar
phudge Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 Kan dessverre ikke hjelpe deg med scrolle hjulet. MEN det jeg kan si er jeg har samme problem, slik at du ikke er alene :smile: DEt utrolig irriterende. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Quote: On 2002-03-06 17:28, phudge skrev:Kan dessverre ikke hjelpe deg med scrolle hjulet.MEN det jeg kan si er jeg har samme problem, slik at du ikke er alene :smile:DEt utrolig irriterende. Jeg har funnet løsningen på våre problemer! Bare fjern MouseWare programmet! Det har ingen hensikt, bortsett fra batterimåling og tilordning av funskjon på tommelknappen. Denne tommelknappen fungerer som "back" eller tilbake uten programvare installert, og dette er vel greit? Scrollingen går nå helt fint og silkemykt. Kem trenger vel programvare til en mus uansett, eller hva? Lenke til kommentar
phudge Skrevet 8. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2002 Hey. Jeg fant akkurat ut det samme i natt når jeg reinstallerte pc'n. Har ikke giddet å installere mouseware enda, og alt fungerer fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå