phudge Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Lurer på om det er noen fler av dere som har denne pakken fra Logitech. Ila. en dag mister musen forbindelsen kanskje to-tre ganger uten forvarsel. Den bare stoppe plutselig. Prøver å bruke connect knappen på både mottakeren og undersiden av musen ut at det oppnåes kontakt. Det løser seg ofte hvis jeg bytter usb port, men ikke alltid. Kjent problem for noen ? Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Har samme Tastatur og mus som deg..bruker PS/2 både på mus og tast. Funker som bare det. Men batteriene på musen må jeg bytte hver 3-4 uke. Kanskje det er det som er problemmet, batteriene altså. Lenke til kommentar
phudge Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg har allerede byttet dem en gang etter 3 uker. Men da fikk jeg opp en mld om at batteriene måtte skiftes. Lurer på om jeg skal teste ps/2 utgangen istedet bare for å se Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Har akkurat samme problem som deg. Bygde ny maskin og installerte XP for et par dager siden. Til å begynne med funka alt brillefint, så, uten at jeg gjorde noen endringer (software eller hardware) var det plutselig ikke snakk om å få kontakt med musa samme hva jeg gjorde. Jeg prøvde alt jeg kunne tenke på, inkludert å bytte USB port, ta ut alle andre USB enheter, reinstallere software, etc etc.Til slutt ga jeg opp, og plugga den i museporten på hovedkortet. Da funka den fint. (forhåpentligvis vil den fortsette å gjøre det). Det er litt irriterende at den ikke funker i USB mode, da det virker for meg som om PS2 ikke er like bra (unøyaktig, lavere refresh på mus, etc). Kanskje bare noe jeg inbiller meg :smile: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Har funket helt fint siden desember hos meg, men nå i det siste har musen begynnt å tulle. Den stopper helt opp (uten grunn), og jeg må ta ut og inn USB porten, og trykke connect knappene. (noen ganger må dette gjøres flere ganger før det funker.) Har en følelse av at dette er et "software problem" siden jeg for øyeblikket kjører XP full av programmer og dritt som har "ødelagt" hele XP installasjonen. Kom akkurat på nå at jeg ikke har hatt mouseware installert tidligere - kanskje det er der problemet ligger? Lenke til kommentar
phudge Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Ja slik arter det seg her også. Jeg kjører XP, som ikke er så ødelagt. Men problemet har vært der lenge, før jeg har installert mange programmer og drivere. Jeg har også siste mouseware installert Lenke til kommentar
Yallis Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Har samme musa og kjenner ikke til problemet, men oppladbare batterier er et must, ellers blir det fort dårlig med grunker i pungen. Lenke til kommentar
Baron_blod Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg har en Logitec Dual optisk mus som klikker litt av og til. Pekeren flytter seg plutslig ned på skjermen. ca. halve skjermen. Men jeg mener å huske at det samme skjedde med den cordless logitec saken jeg hadde. Har teste både usb og ps2 port, men det skjer uansett. Har en følelse om at det er xp som eier problemet?? Den funket fint i win98. BB Lenke til kommentar
phudge Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 16:57, Yallis skrev:Har samme musa og kjenner ikke til problemet, men oppladbare batterier er et must, ellers blir det fort dårlig med grunker i pungen. Man får beskjed om å IKKE bruke oppladbare batterier fra Logitech. Om dette er et stunt fra batteri industren vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Yallis Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 17:06, phudge skrev:Man får beskjed om å IKKE bruke oppladbare batterier fra Logitech. Om dette er et stunt fra batteri industren vet jeg ikke. Jaha.. :smile: Vel, hvem leser vel manualene? Og til ei mus?? Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 17:51, Yallis skrev:Jaha.. :smile:Vel, hvem leser vel manualene? Og til ei mus?? Jeg vet nå ikke helt om jeg vil være enig med deg når du sier "da blir det fort dyrt".. Du får en pakke med 10 (eller var det 12 ?) Duracell batterier på Elkjøp (og andre store elektrokjeder) til under hundrelappen. Logitech sier at batteriet varer i ca. 2 måneder, så la oss halvere den påstanden og si at batteriene varer i en måned. Det vil jo si at du vil bruke den svimlende sum av under 20 kroner i måneden :smile: Lenke til kommentar
NiceGuy Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 17:01, Baron_blod skrev:Jeg har en Logitec Dual optisk mus som klikker litt av og til. Pekeren flytter seg plutslig ned på skjermen. ca. halve skjermen. Men jeg mener å huske at det samme skjedde med den cordless logitec saken jeg hadde. Har teste både usb og ps2 port, men det skjer uansett. Har en følelse om at det er xp som eier problemet?? Den funket fint i win98.BB Jeg har ei optisk mus, med tilhørende tastatur, uten noen problemer Jeg kjører såklart Win2k Kompisen min kjører samme mus og tast, men XP Hans mus henger seg minst en gang om dagen, med masse dritt for å få funksjon igjen :?: Hører han banner, og det er ikke lavt. Kanskje noe i XP som ikke tåler musen?? Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Kan jo høres ut som at det er XP relatert ja. Jeg aner ikke, jeg kjøpte dette sammen med komponenter til en ny maskin som jeg installerte XP på, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag. Lenke til kommentar
phudge Skrevet 5. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2002 Hvis dette er XP relatert er det nok dråpen. Har vurdert lenge å gå tilbake til w2k nå. Det som er irriternde er at det skal være så mye bal å få den igang igjen. Connect knappen skulle funket med en gang. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: Man får beskjed om å IKKE bruke oppladbare batterier fra Logitech. Om dette er et stunt fra batteri industren vet jeg ikke. Stunt. Hva er liksom forskjellen på vanlige batteri og oppladbare batteri? begge leverer det samme. 1,5V strøm. De har sikkert en "Batteri-Deal" med panasonic. Forresten, så kan du jo kjøpe en billig 10-pakning på clas ohlson. hvis du har lader, så kan du jo lade vanlige batterier en del ganger (ca 4), så det betyr at en 10 pakning holder veldig lenge! Lenke til kommentar
The man! Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Quote: On 2002-03-05 16:10, phudge skrev:Jeg har allerede byttet dem en gang etter 3 uker. Men da fikk jeg opp en mld om at batteriene måtte skiftes. ikke skift batteriene når denne meldingen kommer opp, jeg kunne bruke min mus i 1 måned uten problem etter at meldingen om svakt batteri kom opp. (bruker trådløs ballmus) mine batteri varer i ca. 3 måneder. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg har Logitech Cordless Desktop Optical, og det funker fint. (Kjører Win 2000). Ang. det med batterier: Jeg må også skifte ganske ofte, men skifter ikke før jeg må - ikke med en gang programvaren oppgir at de begynner å bli dårlige. Men et tips: Da jeg flyttet på hybel ville plutselig ikke musa virke... Jeg trodde en stund det var noe feil, før jeg oppdaget at det faktisk var UNDERLAGET. Jeg trodde den vanlige skrivepultplata var helt plan, men det er nok noen mikroskopiske uregelmessigheter. Så hvis du har problemer med at musepekeren "hopper" eller at musa er treg: Prøv med ei musematte! :smile: Lenke til kommentar
mnesby Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Har et tilsvarende problem med USB i XP, men med Logitech iFeel Optical mouse. Lenke til kommentar
snart XP 1900+ Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Forresten, så kan du jo kjøpe en billig 10-pakning på clas ohlson. hvis du har lader, så kan du jo lade vanlige batterier en del ganger (ca 4), så det betyr at en 10 pakning holder veldig lenge! Du er dust hvis du gjør dette. Lenke til kommentar
Mumiene Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg har samme settet og har XP instalert ikke annet problem enn at jeg må bytte battari vær 3-4 uke men jeg har ikke instalert noen driver til dette settet på PC-en(Jeg tror det kan være der feilen er prøv og avinstaler driveren eller last ned en ny) Håper du ble hjulpet av dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå