NTB - digi Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Legger NRK-tomta på Marienlyst ut for salg - forventer stort engasjement Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Miljømessing sett, er det vinn/vinn å flytte NRK ut av Oslo. Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Jeg synes tomtesalget virker som et trinn i retning av en nedbygging og avvikling av statskanalen. Man selger tomten på et dyrt og attraktivt sted, kjøper en billigere tomt på et mindre attraktivt sted, og bruker mellomlegget til å bygge nytt. Det "skurrer" fordi dette er noe man kan gjøre bare en gang. Neste gang kan man ikke gjøre det samme. Da må man ta kostnaden, og oppgradere bygget der det står. Jeg tenker at man like gjerne kan ta kostnaden nå, og oppgradere bygget der det står. Å finansiere det ved å trade ned til en mindre attraktiv tomt synes jeg virker litt som å pisse i buksen. I tillegg tror jeg at det finnes en sammenheng mellom hvor en virksomhet ligger, og hvilke folk de greier å tiltrekke seg. Det er lettere å tiltrekke seg (dyktige) folk dersom man kan vise til en attraktiv beliggenhet. Denne fordelen kvitter man seg også med ved å gjøre denne ned-tradingen som man nå sikter mot. Hvis jeg ikke hadde visst bedre så ville jeg ha sagt at det lå politikk i det som nå gjøres. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Man selger tomten på et dyrt og attraktivt sted, kjøper en billigere tomt på et mindre attraktivt sted, og bruker mellomlegget til å bygge nytt. Det "skurrer" fordi dette er noe man kan gjøre bare en gang. Neste gang kan man ikke gjøre det samme. Da må man ta kostnaden, og oppgradere bygget der det står. Jeg tenker at man like gjerne kan ta kostnaden nå, og oppgradere bygget der det står. Å finansiere det ved å trade ned til en mindre attraktiv tomt synes jeg virker litt som å pisse i buksen. Vel. Det er jo du som setter opp premisset om at NRK gjør dette for å flippe tomter og bygg. Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) Vel. Det er jo du som setter opp premisset om at NRK gjør dette for å flippe tomter og bygg. Jeg bare gjentar det som Thor Gjermund Eriksen selv sier om akkurat dette, og om måten som de har tenkt å finansiere bygget på. Endret 26. september 2019 av BjartmarO Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Likte best forslaget om å flytte NRK til Trondheim. Noen store arbeidsplasser bør flyttes for å få ned boligprisene i Oslo, og NRK bør ligge midt i landet. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå