Nitrius Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) går det ann å bruke nero 5.5 til å lage dvd filmer som jeg kan spille av på dvd spillere?? vis det går ann hva skal jeg velge og hvilket format må filmen være i? gi meg noen tips takk Edit: jeg har vært innpå noe dvd greier i nero, men det står at jeg må ha VOB IFU eller BUP fil et eller annet, hva er dette? Endret 25. desember 2003 av remy5 Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 går det ann å bruke nero 5.5 til å lage dvd filmer som jeg kan spille av på dvd spillere?? vis det går ann hva skal jeg velge og hvilket format må filmen være i?gi meg noen tips takk Edit: jeg har vært innpå noe dvd greier i nero, men det står at jeg må ha VOB IFU eller BUP fil et eller annet, hva er dette? I nero 5.5 må du vel ha ferdige dvd filer tror jeg. Hvis du skal brenne fra avi eller mpg filer må du omkode dem først med nerovision express. Eller feks Tmpgenc. Vet ikke om der er nerovisionexpress i 5.5? kan hende du må oppgradere til Nero 6. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 okay, men vis jeg har en klar dvd fil, hvordan brenner jeg den da med nero 5.5 til dvd sånn atjeg får spillt av på dvd spiller, har tenkt å bruke pinnacle til det omkodings greien. jeg vil bare vite om det går ann å brenne dvd med nero sånn at jeg kan spille den på en dvd spiller, og hvordan dette gjøres? takker for hjelp på forhånd! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Velg DVD/dvd -video/klikk "ny" - I viduet nest lengst til høyre dbl-klikker du video_ts mappen , og så henter du fram filene fra den mappen du skal brenne fra i vinduet til høyre, merker dem og drar dem over i det vinduet der du dbl-klikket. Velg så brenn kompilasjon. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 tusen takk for det så det var ikke vanskilgere Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 jeg prøvde det du sa, jeg tok Mpeg fila inn i TS_video eller hva mappa het, men da står det du må ha VOP,BUP IFO et eller annet med det der, så jeg vet ikke Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Nei nei, du gjør ikke det jeg sa før etter at fila er omkodet. Jeg sa det også, du må bruke et program til å omkode fila til de filene av den typen du nevner først (VOP,BUP IFO ). Da blir de plassert i en mappe du velger og som du overfører fra, og brenner etterpå. Hvis du åpner en dvd og ser på filene som ligger i TS mappa, ser du hva slags filer det er. Det er slike du må ha for å brenne med nero 5.5 - Du må altså bruke feks nerovisionexpress . Der kan du enten skrive til mappe, eller også til disc i en operasjon. Det første anbefales, for da kan du først sjekke resultat i en avspiller og menyene. Du lager jo menyer også i nve. Eller du kan bruke, som jeg anbefalte, TMPGenc + TMPGenc author. Du lager menyene i det sistnevnte. Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 jeg fant det ut, testa Pinnacle litt så så jeg i mappa til den og der kom det sånn BUP filer osv... så skjønner det nå, takker for hjelpen hva er forskjellen på Nero 5.5 og 6ern? hadde det vært mye bedre å skaffet seg 6ern? får den har masse mer featuers? eller? Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 hva er forskjellen på Nero 5.5 og 6ern? hadde det vært mye bedre å skaffet seg 6ern? får den har masse mer featuers? eller? Tja. jeg har nero 6 som trial selv for tiden, men er ikke sikker på om jeg kjøper den. Har antagelig ikke bruk for den. Bruker helst TMPGenc til alt som har med dvd, og til cd-brenning holder det plenty med nero5.5. Du kan jo også laste ned trial av 6, det koster jo ingenting. Ellers kan du lese her om det: NERO 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå