Adrax Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Jeg fikk en mangel på EU-kontrollen. En eksoslekasje i skjøten fra fleksibelrøret til eksosrøret. Dette er fordi skjøten er rustet litt opp og knekt en liten del av, slik at eksos kommer ut derifra. Bilen er en gammel skrothaug, så vil helst ikke investere mye penger i den. Alternativene mine er følgende; 1. Kjøpe nytt midtre eksosanlegg til 1500 kr. 2. Kjøpe ny fleksibel + overgang + klemmer + eksospasta for å tette skjøtene 3. Kjøpe ny fleksibel og få noen til å sveise den på plass ELLER, gå for en billig løsning til 250 kr: ...Kjøpe noe som heter FiberFix Heat Wrap og surre rundt der lekasjen er. Dette skal visstnok bli steinhardt når det herder. Link til produktet: https://bilpleiekongen.no/produkt/fiberfix-heat-wrap/?utm_source=artefact&utm_medium=affiliate Så er spørsmålet, vil jeg få denne redneck-løsningen med FiberFix Heat Wrap godkjent på en etterkontroll? Eller må alt bli sveiset og se kjempepent ut for at de skal godkjenne det? Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Siste alternativ vil fungere fint så lenge du sørger for at lekkasjen er helt borte. Bare et lite hull det lekker fra er nok til at den ikke gå gjennom, men gjør du jobben godt nok får du den godkjent. Hadde min gamle Mitsubishi til EU tidligere i år hvor det også var eksoslekkasje. Hos meg var det lite nok til at jeg kunne bruke eksospasta til å dekke det, men når det var tett gikk den fint gjennom. 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Det er en grunn til at det er fleksibelt rør der. For å dempe vibrasjoner fra motor ut til eksosanlegget. Å fikse dette med noe som blir steinhardt er en heller kort-tenkt løsning. Kanskje det varer noen timer/dager, men så er du tilbake med eksoslekkasje. I mitt hode er eneste fornuftige og billige løsningen å få tak i en ny fleksibel del og få den sveist inn der den gamle stod. Eller å bytte hele enheten. 1 Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Som han over sier, så blir nok godkjent på dagen du tar kontroll, men ikke en langvarig løsning. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Slik jeg forstod det var lekkasjen kun i skjøten og ikke i selve flexirøret? Om det er selve flexirøret som er problemet stemmer at dette er en kortvarig løsning som sikkert får deg gjennom EU kontrollen, men starter kjapt å lekke igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå