ilpostino Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 (endret) Jeg skal snart til New York på en ukes ferie og må ta med noen medisiner. Holder det at jeg har de med i orginalforpakning eller må jeg ha med skriv fra lege om at jeg er avhenie av de? edit: Det er blant annet asmamedisin og tilsvarende "ufarlig2 uten noen sterke midler i seg. Endret 25. september 2019 av ilpostino Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 https://helsenorge.no/legemidler/medisiner-pa-reise Pappa holdte på og bli fratatt Paralgin forte når han dro hjem fra Thailand, Men han hadde ved en tilfeldighet resepten i toaletmappa. Men kan nok tenke meg at det er lurt og ha resepten liggende om du skulle bli stoppet. USA er ganske strenge om de først tar kontroll Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 (endret) Alt du tar med bør være i original emballasje, slik at det tydelig fremkommer hva som er virkestoffer. Dersom det er reseptbelagt medisin, pass på at lappen sitter på emballasjen. Det er lenge siden jeg fikk resept på papir, så det er ikke lett å ha den med i fysisk form, men mulig det som trenges finnes på kvitteringen. Jeg har aldri blitt sjekket når jeg reiser dit, så jeg vet ikke hvor mye de undersøker slikt. Endret 25. september 2019 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Jeg ville ha tenkt, er dette noe jeg enkelt kan skaffes på bestemmelsesstedet? Hvis ja kan jeg reise uten eller ikke være bekymret hvis det blir konfiskert. Hvis nei på første spørsmål, ville jeg ha kontaktet lege/apotek om hva som kreves av dokumentasjon for å ta med medisin. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Be om ett skriv fra din fastlege på engelsk om hva slags faste medisiner du tar, navn, styrke, antall, alt burde skrives ned og signeres av din fastlege med ett stempel fra fastlegekontoret. Dette skal være mer enn nok til å bekrefte at du trenger disse medisnene og ikke skal smugle dem inn og selge dem. Jeg gjorde dette men de ga plenty faen i medisinene mine. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. september 2019 Forfatter Del Skrevet 26. september 2019 Ser FDA anbefaler å ta med skriv fra legen i tilleg til å ha alt i orginal embalasje. Tar kontakt med legekontoret. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 TSA har vært gjennom min bagasje flere ganger, inn og ut av USA, og det samme har CBP ved én anledning. De så originalemballasjen og gjorde intet mer. Men, skader jo aldri å være på den sikre siden Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 26. september 2019 Forfatter Del Skrevet 26. september 2019 Jeg har heller aldri hatt problemer tidligere da jeg alltid har med orginalembalasje men jeg er tilbøyelige til å tro grensemyndighetene i USA er litt strengere enn land flest. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Jeg har heller aldri hatt problemer tidligere da jeg alltid har med orginalembalasje men jeg er tilbøyelige til å tro grensemyndighetene i USA er litt strengere enn land flest.Det er en antakelse jeg vil tippe stemmer. Lønner seg å ha ting på stell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå