Gå til innhold

[Løst] Ta med medisin til USA

ilpostino

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart til New York på en ukes ferie og må ta med noen medisiner. Holder det at jeg har de med i orginalforpakning eller må jeg ha med skriv fra lege om at jeg er avhenie av de? 

edit: Det er blant annet asmamedisin og tilsvarende "ufarlig2 uten noen sterke midler i seg.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Alt du tar med bør være i original emballasje, slik at det tydelig fremkommer hva som er virkestoffer. Dersom det er reseptbelagt medisin, pass på at lappen sitter på emballasjen. Det er lenge siden jeg fikk resept på papir, så det er ikke lett å ha den med i fysisk form, men mulig det som trenges finnes på kvitteringen.

Jeg har aldri blitt sjekket når jeg reiser dit, så jeg vet ikke hvor mye de undersøker slikt. 

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Be om ett skriv fra din fastlege på engelsk om hva slags faste medisiner du tar, navn, styrke, antall, alt burde skrives ned og signeres av din fastlege med ett stempel fra fastlegekontoret. Dette skal være mer enn nok til å bekrefte at du trenger disse medisnene og ikke skal smugle dem inn og selge dem. 

Jeg gjorde dette men de ga plenty faen i medisinene mine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...