eught Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 jeg har gjort d som står i manualen, prøvd å angi ip manuelt,angitt gateway manuelt uten at jeg kommer inn. lamper på cisco routeren viser at jeg har kontakt med ngt sitt nett og den har kontakt med PC-en. inne på menyen på nettverk er d nettverkskortet (Realtek RTL8139(A)-basert PCI fast ethernet kort, TCP-IP, klient for microsoft nettverk. hva skal jeg gjøre? vennligst svar fort! Lenke til kommentar
AndreM Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Hei! Prøv å ping 10.0.0.1 og se om routeren svarer. Husk også at kabelen mellom PC og router må være krysset. (Den gule som fulgte med) Lenke til kommentar
romankovich Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Har hatt akkurat samme problem selv. Feilen ligger vanligvis hos NGT. Det kan gå opptil en uke før de fikser det; og ikke svarer de på mailer heller. Har hatt 2 nedeperioder siden jul; like irriterende hver gang. Har aldri fått noe fornuftig svar på hva som er galt. Du får mest sannsynlig opp http://www.nextgentel.no siden du sier at link-lampen lyser. Prøv å restarte modet med å trekke ut strømkabelen til modemet. Det kan løse problemet...men du har sikkert prøvd det allerede. Sjekk også at DHCP er aktivert under nettverksinnstillinger. Hvis du får opp en riktig formatert IP og likevel ikke kommer på nett, er det på tide å ringe NGT. Lykke til! Lenke til kommentar
eught Skrevet 6. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2002 jeg fikk ikke koblet til routeren. tok ut strømmen på den og satt den inn igjen.den restartet. satt ip manuelt til 10.0.0.2 og nett.maske til 255.255.255.0. når jeg kobler til routeren blir jeg disconnectet med en gang og får "Mistet forbindelsen til verten". jeg har gule kabelen mellom pc og router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå