Gå til innhold

KOMMENTAR: Viktige avklaringer fra EU-domstolen om retten til å bli glemt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

Kan jeg kreve at staten glemmer meg? Hva har jeg tjent før? Hvilke bøter og straffer har jeg fått? Hvilke saker har diverse etater mot meg? Ikke det nei, nei da har disse kravene ingen verdi

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Kan jeg kreve at staten glemmer meg? Hva har jeg tjent før? Hvilke bøter og straffer har jeg fått? Hvilke saker har diverse etater mot meg? Ikke det nei, nei da har disse kravene ingen verdi

Du klarer altså ikke å se forskjell på hva en påtalemyndighet eller skattemyndighet kan lagre av opplysninger om deg, og hva en privat aktør kan?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Du klarer altså ikke å se forskjell på hva en påtalemyndighet eller skattemyndighet kan lagre av opplysninger om deg, og hva en privat aktør kan?

Personvern bør gjelde uansett hvem som lagrer det. Men klart, for noen så kan staten vite alt om deg, fra du er født til du dør, fordi staten er så god, men om et selskap skulle finne på å lagre sist gang du tok kontakt med kundeservicen deres så er det ondskap og overvåking av verste slaget. Snakk om å ikke ha forståelse for hva personvern virkelig handler om.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Personvern bør gjelde uansett hvem som lagrer det. Men klart, for noen så kan staten vite alt om deg, fra du er født til du dør, fordi staten er så god, men om et selskap skulle finne på å lagre sist gang du tok kontakt med kundeservicen deres så er det ondskap og overvåking av verste slaget. Snakk om å ikke ha forståelse for hva personvern virkelig handler om.

Det er en forskjell siden påtale- og skattemyndighetene trenger denne informasjonen til å utøve sitt mandat, til dem av en demokratisk valgt forsamlinig. På samme måte har butikker lov til å lagre data om deg i en periode sålenge de trenger det til å selge deg varen. Det er helt samme prinsipp. Men en butikk trenger ikke å bevare data like lenge som påtalemyndigheter.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...