Smidt Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) <?php if (isset($submit)) $to = "[email protected]" $subject = "Mail fra hjemmesiden!"; $body = "En besøkende har sendt tilbakemelding på siden!\n" $body .= "Deres tilbakemelding er : \n\n" $body .= $feedback; mail($to, $subject, $body); print("<h2>takk for din tilbakemelding!</h2>"); else: ?> <form action= "feedback.php" method="POST"> <h2>send en tilbakemelding</h2> <textarea cols="35" rows=15 name="tilbakemelding"> </textarea> <br> <input type="submit" name="submit" value"Submit"> </form> <? endif; ?> holder på å lære meg php og følger et eksempel i en bok. jeg skal lage et feeback form og laster koden opp til serveren( som ja har php støtte). når jeg åpner filen på nettet får jeg tilbake at det er feil i linje 12 som er linjen med $subject = "Mail fra hjemmesiden!"; jeg finner ikke noen feil, lurte på om noen kodeguruer kunne tatt en liten titt på det.. Endret 25. desember 2003 av Smidt Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) linje 11 må bli: $to = "[email protected]"; du hadde glemt å lukke den Endret 25. desember 2003 av kennteh Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 25. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) ja ser jeg har glemt å lukke den og noen andre, men nå får jeg en ny feilmelding i linje 18. <?php if (isset($submit)) $to = "[email protected]"; $subject = "Mail fra hjemmesiden"; $body = "En besøkende har sendt tilbakemelding på siden!\n"; $body .= "Deres tilbakemelding er : \n\n"; $body .= $feedback; mail($to, $subject, $body); print("<h2>takk for din tilbakemelding!</h2>"); else: ?> <form action= "feedback.php" method="POST"> <h2>send en tilbakemelding</h2> <textarea cols="35" rows=15 name="tilbakemelding"> </textarea> <br> <input type="submit" name="submit" value"Submit"> </form> <? endif; ?> som er linjen med else: Endret 25. desember 2003 av Smidt Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) tror ikke den skal stå der i det hele tatt, i så fall må det være mer kode nedover.... prøv å stryk den else: Endret 25. desember 2003 av kennteh Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Else må nok bort ja Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 er en del basic php stuff du ikke får til her. en if-else setning ser normalt sett slik ut: if($et_eller_annet){ //gjør noe hvis sant } else{ //gjør noe annet hvis usant } kolon etter else bruker man i python Lenke til kommentar
Smidt Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 er en del basic php stuff du ikke får til her. en if-else setning ser normalt sett slik ut: if($et_eller_annet){ //gjør noe hvis sant } else{ //gjør noe annet hvis usant } kolon etter else bruker man i python prøver meg litt frem med php og må innrømme jeg synes det var litt rart det skulle være sån der, men saken er den at jeg har fått tak i en php bok "essential php for web professionals" har skrevet koden rett av der (og prøvd å forstå tankegangen). så boken er alstå feil? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 nei... der lærte jeg noe nytt, se denne linken. http://www.php.net/manual/en/control-struc...tive-syntax.php bare pass på å være gjennomført, du må ha kolon etter if også. her er imidlertid den vanligste måten å skrive det på: http://www.php.net/manual/en/control-struc...l-structures.if Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå