Paal Kvamme Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Volvos første elbil er tre uker unna Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Blir spennende å se hva kineserne får til. 5 Lenke til kommentar
magb Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Men hvorfor lansere to "like" biler under to forskjellige bilmerker? Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Men hvorfor lansere to "like" biler under to forskjellige bilmerker? De hadde vel ikke troa på elbiler. Så derfor Polestar, i tilfelle det sviktet, så skader det ikke varemerket Volvo. Men de har nok innsett elbil er tingen. 1 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk. Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen. Disse fabrikantene vil bare ikke… 5 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 De vil ikke før de må. Så lenge de har drivstoff-biler under salg og produksjon. 4 Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk. Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen. Disse fabrikantene vil bare ikke… Stasjonsvognsalget er nå så lavt at det ikke lønner segå lage en ren elstasjonsvogn. Folk vil rett og slett ikke ha det. Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 De vil ikke før de må. Så lenge de har drivstoff-biler under salg og produksjon. Det er kundene som ikke vil før de må. Hadde alle bilerne blitt behandlet på like vilkår ville ingen ha kjøpt batteribil. 2 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Men hvorfor lansere to "like" biler under to forskjellige bilmerker? Blir vel som med Toyota og Lexus,samme produsent bare litt forskjellig. 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Er mange som driver på slik. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Nye Peugot E-208 og nye Opel Corsa er vel akkurat samme bilen. VW sine nye elbiler og Skoda sine er vel og identiske. Toyota GT86, Subaru BRZ og Scion F-RS er nøyaktig samme bilen. Helt vanlig praksis.. 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Men hvorfor lansere to "like" biler under to forskjellige bilmerker? Hvor mange merker har ikke VAG? 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk. Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen. Disse fabrikantene vil bare ikke… Uffda... Er det så trist at ID.4 kommer til våren? 1 Lenke til kommentar
Trønderen61 Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Men hvorfor lansere to "like" biler under to forskjellige bilmerker? Som audi A3, vw golf, skoda, seat. Ja, man kan undre. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk. Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen. Disse fabrikantene vil bare ikke… Mye pjatt her, har du vanskelig for å finne en bil som passer deg? Polestar 2 er forresten bekreftet med 1500 kg hengervekt. Vil tro det kanskje kan overføres til XC40. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 (endret) Blir spennende å se hva kineserne får til. Får håpe det dukker opp produksjon i Sverige etterhvert. Endret 25. september 2019 av Nautica Lenke til kommentar
teitur Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Det kan vel hende, men det er vel fare for at bilene derfra sendes til USA mens kinesiske biler sendes hit så lenge handelskrigen mellom USA og Kina pågår. 2 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk. Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen. Disse fabrikantene vil bare ikke… Stasjonsvognsalget er nå så lavt at det ikke lønner segå lage en ren elstasjonsvogn. Folk vil rett og slett ikke ha det. Det KAN kanskje skyldes mangel på full-elektriske alternativer? 4 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Det KAN kanskje skyldes mangel på full-elektriske alternativer?Nei, egentlig ikke. Det er bare vi her oppe i steinrøysa som tradisjonelt har hatt lyst på varebil i personbilformat, men de siste årene har til og med nordmenn hoppet over på SUV-trenden. Men det er lov å håpe. Folk kaster pengene sine etter Tesla for å kjøpe deres sedaner - et ganske spesielt syn sett nordmenns bilbehov de siste 30 årene. Kan godt hende varebilen får et comeback her til lands dersom det produseres elektriske stasjonsvogner. 2 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Men hvorfor lansere to "like" biler under to forskjellige bilmerker? Er de egentlig så like? XC40 er jo en liten SUV/crossover, mens Polestar2 er mer en sportscoupé etter det jeg kan se? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå