Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Volvos første elbil er tre uker unna


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

 

Stasjonsvognsalget er nå så lavt at det ikke lønner segå lage en ren elstasjonsvogn. Folk vil rett og slett ikke ha det.

Lenke til kommentar

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

Uffda... Er det så trist at ID.4 kommer til våren?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

Mye pjatt her, har du vanskelig for å finne en bil som passer deg?

Polestar 2 er forresten bekreftet med 1500 kg hengervekt. Vil tro det kanskje kan overføres til XC40.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Enten så lanserer de etablerte fabrikantene en knært av elektrisk bybil, eller så lanserer de elektrisk monster-SUV. Ingenting i mellom. 

 

Og nå føyer Herregårdsvognenes konge Volvo seg til den listen med kombinasjonen – en bybil-SUV. Utvendig forvokst, men fortsatt uten innvendig bagasjeplass. Og garantert uten tilhengerfeste. Sukk.

 

Eneste kandidat i mellom disse ytterpunktene er fortsatt Modell 3. Kanskje kommer Modell Y til å vise seg fungere som en stasjonsvognsubstitutt. Selv outsideren Skoda Vision iV blir etter sigende ubrukelige 194cm bred. Sukk igjen.

 

Disse fabrikantene vil bare ikke…

 

Stasjonsvognsalget er nå så lavt at det ikke lønner segå lage en ren elstasjonsvogn. Folk vil rett og slett ikke ha det.

Det KAN kanskje skyldes mangel på full-elektriske alternativer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det KAN kanskje skyldes mangel på full-elektriske alternativer?

Nei, egentlig ikke. Det er bare vi her oppe i steinrøysa som tradisjonelt har hatt lyst på varebil i personbilformat, men de siste årene har til og med nordmenn hoppet over på SUV-trenden.

 

Men det er lov å håpe. Folk kaster pengene sine etter Tesla for å kjøpe deres sedaner - et ganske spesielt syn sett nordmenns bilbehov de siste 30 årene. Kan godt hende varebilen får et comeback her til lands dersom det produseres elektriske stasjonsvogner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...