Gå til innhold

Nå flys nesten alle politioppdrag med AW169 – er på vei for å hente enda et nytt helikopter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor langt unna er vi droner til enkle søk etter mistenkte og mistede personer?

Må man virkelig løfte 3+ ansatte i en så stor maskin for å rette et kamera mot bakken i 2019?

 

Helikopterene er ikke kun skaffet på grunn av overvåkningsmulighet men også TransportKapasitet Noe Politiet fikk saftig kritikk for mangelen av i forbindelse med 22 Juli.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Helikopterene er ikke kun skaffet på grunn av overvåkningsmulighet men også TransportKapasitet Noe Politiet fikk saftig kritikk for mangelen av i forbindelse med 22 Juli.

 

 

Droner kommer. 

https://www.kystogfjord.no/nyheter/forsiden/Kan-bli-en-viktig-del-av-beredskapen

 

Ellers er jeg positivt overrasket: Etter å ha hatt de nye heli'ene over hustaket og jobben noen ganger, er det gledelig å konstatere at lydavtrykket under hovring er vesentlig mindre enn de gamle.

Lenke til kommentar

Droner kommer. 

https://www.kystogfjord.no/nyheter/forsiden/Kan-bli-en-viktig-del-av-beredskapen

 

Ellers er jeg positivt overrasket: Etter å ha hatt de nye heli'ene over hustaket og jobben noen ganger, er det gledelig å konstatere at lydavtrykket under hovring er vesentlig mindre enn de gamle.

Det er mulig jeg tar feil her, Men jeg tror ikke Droner vil bli i stand til å transportere så veldig mange folk med full Utrustning, i hvertfall ikke med det første og tiden venter som sagt på ingen.

Vi snakker ikke om Politi i Vanlig Politiuniform liksom.

 

Men jo, Det er sikkert mulig å ha noen Droner for overvåkningsoppdrag i tilegg til Helikoptrene.

I ett slikt Oppdrag/rolle kan det jo faktiskt spare penger.

Endret av Lodium
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...