Gå til innhold

Hjelp, ungen overførte 1500,- til PS-lommeboken


molna

Anbefalte innlegg

8-åringen vår klarte å fylle på med 1500,- på Playstation lommebok ved et uhell. Playstation Support nekter å tilbakebetale da det selvsagt står med små skrift på et nettsted et sted at de ikke refunderer slikt. 

 

Du kan ikke avbryte en påfylling av en PSN-lommebok. Når du ber oss om å fylle opp PSN-lommeboken din med kreditt-/debetkort, mobiltelefon, PayPal eller andre godkjente betalingsmetoder, ber vi om ditt samtykke til å utføre påfyllingen umiddelbart, og derfor kan du ikke avbryte påfyllingen.

 

 

Vi kommer aldri til å bruke disse pengene og jeg har aldri før hørt om denne lommebok-funksjonen. Har vi virkelig ingen rettigheter her?

 

Hadde det vært et par hundre hadde vi ikke brydd oss, men 1500,- er en sum vi gjerne skulle brukt på noe annet...

 

Har selv tidligere jobbet flere år i EA Games Support og vi refunderte alltid slike tilfeller...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står vel bare at de ikke klarer å avbryte handelen når den først er gjort, ikke at de ikke kan refundere beløpet...

 

På PSN sine nettsider står det følgende:

Slik ber du om en refusjon

For å be om en refusjon må du fylle ut kontaktskjemaet på https://www.playstation.com/get-help/contact-form/ og velge alternativet refunderingsforespørsel fra rullegardinlisten i delen for PlayStation Network og konto. Du må ha følgende informasjon tilgjengelig:

  • PSN-online-ID
  • logg-på ID-en (e-postadresse)
  • fødselsdato
  • navnet på kjøperen som ber om refusjon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Står vel bare at de ikke klarer å avbryte handelen når den først er gjort, ikke at de ikke kan refundere beløpet...

 

På PSN sine nettsider står det følgende:

Slik ber du om en refusjon

For å be om en refusjon må du fylle ut kontaktskjemaet på https://www.playstation.com/get-help/contact-form/ og velge alternativet refunderingsforespørsel fra rullegardinlisten i delen for PlayStation Network og konto. Du må ha følgende informasjon tilgjengelig:

  • PSN-online-ID
  • logg-på ID-en (e-postadresse)
  • fødselsdato
  • navnet på kjøperen som ber om refusjon

 

Gjelder ikke det spill man kjøper?

Lenke til kommentar

Mon tro om du kan bare henvise til angrefristloven https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27

 

Og henvise til hva de selv skriver her: https://support.playstation.com/s/article/Requesting-a-Refund?language=en_US

 

You may cancel your PlayStationVue subscription anytime, but any payments already made are non-refundable, unless otherwise required by law.

 

 

Jeg er ikke noen juridisk ekspert, men jeg mener du skal ha en viss rettighet til å kunne få penga tilbake på en eller annen måte..

Lenke til kommentar

Og der kom svaret :)

 

 

 

Hei Jørgen,

Takk for henvendelsen din til PlayStation Support - referansenummeret ditt er XXXXXXXXXX
Vi har nå refundert 1500 kr til ditt visakort.

Håper dette var til hjelp! Dersom du har flere spørsmål kan du svare på denne e-posten.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...