molna Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 8-åringen vår klarte å fylle på med 1500,- på Playstation lommebok ved et uhell. Playstation Support nekter å tilbakebetale da det selvsagt står med små skrift på et nettsted et sted at de ikke refunderer slikt. - Du kan ikke avbryte en påfylling av en PSN-lommebok. Når du ber oss om å fylle opp PSN-lommeboken din med kreditt-/debetkort, mobiltelefon, PayPal eller andre godkjente betalingsmetoder, ber vi om ditt samtykke til å utføre påfyllingen umiddelbart, og derfor kan du ikke avbryte påfyllingen. Vi kommer aldri til å bruke disse pengene og jeg har aldri før hørt om denne lommebok-funksjonen. Har vi virkelig ingen rettigheter her? Hadde det vært et par hundre hadde vi ikke brydd oss, men 1500,- er en sum vi gjerne skulle brukt på noe annet... Har selv tidligere jobbet flere år i EA Games Support og vi refunderte alltid slike tilfeller... Lenke til kommentar
OPL Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Hvis det var med kredittkort så kan du prøve å snakke med banken. Men du får ikke pengene tilbake fra ps Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Hvis det var med kredittkort så kan du prøve å snakke med banken. Men du får ikke pengene tilbake fra ps Da kan PSN-kontoen bli sperret. Ikke lurt hvis det er en konto man har handlet ting på. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Hvis du kjenner noen du stoler på som har PS4 så kan du kjøpe spill for dem på din konto og så kan du gi dem tilgang mot godtgjørelse. https://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-gameshare-on-ps4/ 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Står vel bare at de ikke klarer å avbryte handelen når den først er gjort, ikke at de ikke kan refundere beløpet... På PSN sine nettsider står det følgende: Slik ber du om en refusjonFor å be om en refusjon må du fylle ut kontaktskjemaet på https://www.playstation.com/get-help/contact-form/ og velge alternativet refunderingsforespørsel fra rullegardinlisten i delen for PlayStation Network og konto. Du må ha følgende informasjon tilgjengelig: PSN-online-ID logg-på ID-en (e-postadresse) fødselsdato navnet på kjøperen som ber om refusjon 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Hvis du kjenner noen du stoler på som har PS4 så kan du kjøpe spill for dem på din konto og så kan du gi dem tilgang mot godtgjørelse. https://www.digitaltrends.com/gaming/how-to-gameshare-on-ps4/ Gjør dette. Kjøp og selg for for eksempel 10% rabatt. Så er saken ute av verden. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Står vel bare at de ikke klarer å avbryte handelen når den først er gjort, ikke at de ikke kan refundere beløpet... På PSN sine nettsider står det følgende:Slik ber du om en refusjonFor å be om en refusjon må du fylle ut kontaktskjemaet på https://www.playstation.com/get-help/contact-form/ og velge alternativet refunderingsforespørsel fra rullegardinlisten i delen for PlayStation Network og konto. Du må ha følgende informasjon tilgjengelig: PSN-online-ID logg-på ID-en (e-postadresse) fødselsdato navnet på kjøperen som ber om refusjon Gjelder ikke det spill man kjøper? Lenke til kommentar
molna Skrevet 24. september 2019 Forfatter Del Skrevet 24. september 2019 Takk, skal sjekke ut den gameshare-greia. Krozmar: Prøvde det refundskjemaet, men de godtar ikke refund av penger overført til lommebok. Har klagd på svaret, men fikk bare utdrag fra det med liten tekst i retur... OPL: det var VISA 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Går det altså an å bruke såpass beløp uten kode? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Moderatormelding Flyttet til forbrukerrett. Tilbakemelding tas på PM. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Mon tro om du kan bare henvise til angrefristloven https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27 Og henvise til hva de selv skriver her: https://support.playstation.com/s/article/Requesting-a-Refund?language=en_US You may cancel your PlayStation™Vue subscription anytime, but any payments already made are non-refundable, unless otherwise required by law. Jeg er ikke noen juridisk ekspert, men jeg mener du skal ha en viss rettighet til å kunne få penga tilbake på en eller annen måte.. Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. september 2019 Forfatter Del Skrevet 26. september 2019 Jeg ringte PS Support igår og da var tonen en annen enn den har vært på mail fra dem. Plutselig full forståelse. Måtte gi dem serienr. på PS3'n etc og det ble oversendt økonomiavdelingen som jeg skal få høre fra. Lenke til kommentar
molna Skrevet 26. september 2019 Forfatter Del Skrevet 26. september 2019 Og der kom svaret Hei Jørgen,Takk for henvendelsen din til PlayStation Support - referansenummeret ditt er XXXXXXXXXXVi har nå refundert 1500 kr til ditt visakort.Håper dette var til hjelp! Dersom du har flere spørsmål kan du svare på denne e-posten. 2 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Da er det kanskje lurt å fjerne kortet fra PS kontoen nå? Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 (endret) . Ser det er løst. Endret 26. september 2019 av GeirHH Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Jøss, snakker om utydelig lederskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå