NTB - digi Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 EU-domstolen: Google trenger ikke å la deg bli glemt utenfor Europa Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Samtidig sier retten at de som driver søkemotorer, må innføre tiltak for å motvirke at brukerne går utenfor EUs grenser for å finne informasjon som er gjort utilgjengelig i unionen. Ja, vi vil jo ikke at borgerne skal få tak i informasjon som ikke er godkjent av EU. Personvern er ikke så viktig som kontroll. Kina 2.0 anyone? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Her er det igjen gammeldagse nasjonale (geografisk begrensede) lover som ikke holder mål for internasjonale internett. Rettsvesen må snart begynne å tenke nytt; Gammel tenkemåte hvor fysiske sperrer er en greie fungerer dårlig mht. bits/bytes som flytter seg med lysets hastighet. Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 For min del er det ganske enkelt. Google har ingen rettigheter som innbefatter informasjon som berører meg og mine eiendeler selv om de liker å tro det. Det fullstendig likegyldig hva en EU domstol, eller Amerikansk domstol for den saks skyld, sier eller ikke sier. Men att verden er full av kriminelle og at folk flest som lider nød gjør det på grunn av makter og myndigheter, det har jeg ingen problemer med å innse. Og nei, jeg er ikke en radikal faen som må holdes under oppsyn. Jeg bare konstaterer fakta, snur meg , og hiver fiskesnøret ut på andre siden av båten i håp om å lande, eller mer korrekt "båte", en tosk. Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Har riktig lyst til å komme med en saklig kommentar... ...Mangler ord som kan beskrive domsavgjørelsen... Dette er jo reinspikka Solan Gundersen/Ludvik-logikk. -Motvirke at brukerne går utenfor EU’s grenser?!? Uhmm, Vi snakker om internett gjør vi ikke? Er det første skritt, med en EU-lov å begrense nasjonalstater i å slippe pøblen fri til å finne informasjon på egen hånd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå