Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Intervallservice på passat 2010 4 motion

Luakon

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg pleier å gjøre intervallservice på passat 2010 4 motion selv hver 15000 km selv om jeg bruker longlife olje fra castrol eage 5-30

Jeg har byttet

oljefilter

dieselfilter

kupefilter

luftfilter

olje Castrol

Så har jeg også byttet::

4 motion olje(haldex

bremseolje hver andre år

DSG olje

kjølevæske

tannreim og pumpe

4 hjulskontroll.

Så lurer jeg på er det noe annet som er viktig å bytte på bilen. Bilen har gått 245 000km

Jeg har lest at det er lurt å bytte fin-filter som sitter i dieselpumpen stemmer det. Evt hva er symptomene hvis du ikke bytter?

Endret av Luakon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flushe styringen, om den har olje på seg? Kan være smart å vurdere et magnetisk filter på retur-slangen på styringen, så har du en ekstra sikring mot slitasje og lekkasje på tannstangen.

Ellers er det vel understellet som trenger en sjekk, og bytte det som er slitt der av hjuloppheng og bremser.

Jeg har byttet bremseklosser både foran og bak samt foringer, styrestag. Hva mener du med flushe styring. Fordi styring går gjennom elektronikk ikke servopumpe

Lenke til kommentar

Det var derfor han skrev "om den har olje". Har den ikke det så trenger du ikke flushe. Logisk nok. :p

Ja, men lurer fortsatt på om fin filter skal byttes ut, den som sitter i dieselpumpen, fordi hørt at man burde bytte fin filter som sitterbak. Stemmer det?

Lenke til kommentar

Ja, men lurer fortsatt på om fin filter skal byttes ut, den som sitter i dieselpumpen, fordi hørt at man burde bytte fin filter som sitterbak. Stemmer det?

Har ikke hørt at finfilter som sitter der normalt skal byttes ut, men nå kjenner jeg ikke til Folkevogn, så det kan jo være at de har sine egne løsninger. Vil tro at så lenge du bytter det vanlige dieselfilteret jevnlig så skal det normalt være godt nok. Er det tanke av plast eller stål på disse? Om det er stål bør du vurdere å bytte dieselfilter noe oftere, gjerne 1 gang årlig, er det plast så er ikke det like viktig.

Lenke til kommentar

Har ikke hørt at finfilter som sitter der normalt skal byttes ut, men nå kjenner jeg ikke til Folkevogn, så det kan jo være at de har sine egne løsninger. Vil tro at så lenge du bytter det vanlige dieselfilteret jevnlig så skal det normalt være godt nok. Er det tanke av plast eller stål på disse? Om det er stål bør du vurdere å bytte dieselfilter noe oftere, gjerne 1 gang årlig, er det plast så er ikke det like viktig.

Dieselfilter som sitter ved siden av spylevæske siden tror jeg er metall, men jeg bytter alt av filter på intervallservice 15 000km selvom det ikke er nødvenndig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...