Drogin Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Vi står å snuser på å kjøpe audi etron. Noen med erfaringer med tanke på kamera istedenfor speil på audi etron?Slik jeg ser for meg, med Fordeler: Mindre luftmotstandIngen blindsone Ulemper: Ingen dybde - vanskeligere å bedømme avstandBugs og forsinkelseReparasjonskostnad? Dyrere enn speil Jeg heller mot vanlige speil, da å sjekke blindsonen er innøvd og koster meg ingen ting. Jeg er også redd for at det blir mye vanskeligere å bedømme avstand på en skjerm, enn på speilet, med tanke på dybdesyn osv. Jeg sliter nok som det er med å bedømme luker i tradisjonellt speil. Det som for meg gjør at jeg likevell vurderer kamera er mindre luftmotstand, enn om marginalt. 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Du har vel listet opp fordelene og ulempene på en ganske så korrekt måte vil jeg si. Jeg tror også vi kommer til å se flere biler bytter over til å ha kameraer i stedet for speil etterhvert som teknologien blir billigere. Nye Honda E kommer jo også med kamera og ikke speil. Hvor bra det fungerer i praksis burde du jo kanskje dømme selv ved å teste ut en? Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Anbefaler å prøve selv. Noen liker dem og noen misliker dem. Selv kjører jeg en del med tilhenger og da er det absolutt å foretrekke vanlige speil. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Nå er jo Audi sine kamera så store at de neppe utgjør den største forsjellen når det kommer til forbruk. Hadde de gjort noe lurt som f.eks Honda har på Honda E og hatt små kamera istede så kansje. Men Audi har jo en utrolig lite aerodynamisk front på e-tron som jeg tror ødelegger mye mere enn noen speil. Du ser jo bare Model X som er en mye større bil som har vanlige speil bruker mye mindre strøm enn e-tron f.eks. Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Bilen blir faktisk 15 cm smalere med kamera istedenfor speil. Kan være en fordel om du har trang garasje. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Bilen blir faktisk 15 cm smalere med kamera istedenfor speil. Kan være en fordel om du har trang garasje. Klapper vel bare inn speilene når man skal inn i garagen? Kameraene stikker jo fortsatt bra langt ut virker det som (ikke sett de på ordentlig da så har kun bilder som kilde) Honda-E sine speil ser mye mere gjennomtenkt ut. Og plasseringen av skjermen er og mye bedre der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå