Zlatzman Skrevet 26. september 2019 Del Skrevet 26. september 2019 Iom han påstod han hadde kjøpt den, så er det ikke dyrere å beholde den uansett jobbsituasjon. Det høres ikke riktig ut. Hvis jeg eier en telefon til 7000 kroner, men mister jobben, kan det hende jeg trenger disse pengene til å handle mat. Da er det økonomisk fornuftig å selge telefonen og kjøpe en mye rimeligere telefon. Man må ikke la seg 'lure' av et pengene allerede er brukt på en gjenstand. Det er sånn sett like dyrt å kjøpe noe til 7000 som å la være å selge noe til 7000, selv om de fleste ikke tenker sånn. 4 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 Det høres ikke riktig ut. Slik jeg leser førsteposten så er den dyr å beholde - i settingen. (for å gi ett eksempel) Millionærer/milliardærer syns det er dyrt med sine store båter med luksus, mannskap, drivstoff osv - Det er dyrt med båt, den er dyr å beholde. Den er like dyr uansett hvor mange penger de har - dette endrer seg ikke utifra om deres økonomi endres. At man kanskje vil selge for å slippe kostnaden den medfører samt frigjøre kapital fra salget er slik jeg ser, på siden. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 En sammenligning som er irrelevant. Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 27. september 2019 Del Skrevet 27. september 2019 En sammenligning som er irrelevant. Ikke i settingen jeg tolket innlegget. Altså «dyr å beholde» blir på en tlf ting som ev abonnement, verditap mm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg