brukernavn331 Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Er jo ikke dette tråden handler om. Du er OT. Det er en vesentlig del av påstanden din da du mener at Android-telefoner trenger mer ram enn iPhone. Lenke til kommentar
minim Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Hvem sliter med å ha mest apper åpne uten å måtte åpne de på nytt/refreshe de når man blar tilbake? En Android med 8gb ram eller iPhone med 4? Ingen som vil teste? Med samme apper på begge så det blir likt. Se artikkelen som Noreng postet. Det vil nok variere litt ut i fra app og situasjon, men generelt sett gir iphonen best brukeropplevelse her det kan jeg si. Bruker iPhone som jobb tlf og android med 8gb ram privat og det er sjeldent jeg opplever frisk start av app på iphonen. Det jeg merker det mest på er refresh av websider og fanebruk, men det kan like godt være appen som er designet slik (chrome på begge). Mine personlige erfaringer stemmer igrunn godt med artikkelen sånn sett. Lenke til kommentar
minim Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Det er en vesentlig del av påstanden din da du mener at Android-telefoner trenger mer ram enn iPhone. Nei. Han sier ikke at det har noe med skinnet å gjøre. Dette gjelder jo Pixel også. Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 (endret) Nei. Han sier ikke at det har noe med skinnet å gjøre. Dette gjelder jo Pixel også. Han sier jo at produsentens skin ikke krever ekstra ram..... Endret 22. september 2019 av brukernavn331 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Det er en vesentlig del av påstanden din da du mener at Android-telefoner trenger mer ram enn iPhone. Litt vanskelig å forstå hvor du vil med dette. Glem alt som har med skin å gjøre. Det var du som dro det inn i diskusjonen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 (endret) Han sier jo at produsentens skin ikke krever ekstra ram..... Var du som gikk OT med detta skin pratet. Jeg burde stoppet deg tidligere. Det er ikke relevant. Det er håndteringen av apper i bakgrunn som er relevant. Endret 22. september 2019 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Var du som gikk OT med detta skin pratet. Jeg burde stoppet deg tidligere. Det er ikke relevant. Det er håndteringen av apper i bakgrunn som er relevant. Hadde håndteringen av bakgrunnsapper vært så mye dårligere på Android så hadde ikke telefoner med rent Android hatt 3 eller 4 gb ram. Lenke til kommentar
minim Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Hadde håndteringen av bakgrunnsapper vært så mye dårligere på Android så hadde ikke telefoner med rent Android hatt 3 eller 4 gb ram. Den er jo det. Les Noreng sin link til artikkelen i Androidauth. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Hadde håndteringen av bakgrunnsapper vært så mye dårligere på Android så hadde ikke telefoner med rent Android hatt 3 eller 4 gb ram. Ekstra skin eller ikke, alle Android telefoner Håndterer apper i bakgrunn på samme måte og den måten er dårligere/mindre effektiv enn måten en IPhone behandler apper i bakgrunn. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Hadde håndteringen av bakgrunnsapper vært så mye dårligere på Android så hadde ikke telefoner med rent Android hatt 3 eller 4 gb ram. Jo, akkurat som at iPhone-telefoner har vært underspeccet med batteri. Bare fordi en telefon leveres med noe betyr ikke at det er nok. Pixel 3 slet lenge med ram-problemer fra start som ikke hadde vært der med feks 6 GB ram. Visstnok er de problemene løst med oppdateringer, men det er behov for 6gb+ på toppmodeller med Android. Skal også sies at selv om iPhone klarer deg veldig bra med 4gb ram så er det gnient av apple å holde unna 6gb eller mer til neste år. Typisk de å levere det absolutte minimum på alt annet en prosessorytelse Lenke til kommentar
bbios Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 (endret) -tullprat- ?? Endret 23. september 2019 av bbios Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Leste at hvis man skal laste ned en serie fra Netflix på en iPhone må man ha appen åpen, ellers stopper den å laste ned 5 minutter etter at du byttet app, om det stemmer er det et tegn på hva slags begrensninger Apples optimalisering av RAM gjør. Sånt skjer i alle fall ikke på Android. Lenke til kommentar
minim Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Leste at hvis man skal laste ned en serie fra Netflix på en iPhone må man ha appen åpen, ellers stopper den å laste ned 5 minutter etter at du byttet app, om det stemmer er det et tegn på hva slags begrensninger Apples optimalisering av RAM gjør. Sånt skjer i alle fall ikke på Android. Det er heller en strømsparingssak ville jeg tippet på. Er det etter ios13? Om det skjer når en lukker den uavhengig av hva en gjør etterpå så er det jo ikke nødvendigvis knyttet til minnemangel. Jeg vet ikke hvor jeg skal finne så dårlig nett at det tar 5min å laste ned en serie uten å få ustabil wifi eller så skulle jeg gjerne testet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981 Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 (endret) Leste at hvis man skal laste ned en serie fra Netflix på en iPhone må man ha appen åpen, ellers stopper den å laste ned 5 minutter etter at du byttet app, om det stemmer er det et tegn på hva slags begrensninger Apples optimalisering av RAM gjør. Sånt skjer i alle fall ikke på Android. Dette er vel sånn IPhone fungerer. Apper som blir lagt i bakgrunn får noen minutter på seg til å fullføre div oppgaver og blir deretter minimert for å spare RAM. Det gir jo også en gevinst i form av veldig lavt batteribruk i bakgrunn og når telefonen ikke er i bruk. Ulempen er jo at telefonen virker mer som en dumtelefon enn en smarttelefon hvis man er vandt med Android. Endret 25. september 2019 av Slettet+234981 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå