Gå til innhold

Ram Android vs IPhone

Gjest Slettet+234981

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+234981

Ser det er en del småkrangling rundt om i div tråder om behovet for ram i Android vs IPhone. Tenkte bare jeg skulle avklare en gang for alle at IPhone klarer seg med mindre Ram pga bedre håndtering av apper i bakgrunn. Sånn da er den saken biff.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det handler vel også om at appene er skreddersydd til iPhone, mens på Android så skal de fungerer til en haug av modeller..?

Det er kjernen i saken ja:

iOS kjører ferdigkompilert maskinkode for ARM-prosessorene, appene lastes ned ferdig kompilerte på samme måte som på et Windows- eller MacOS-program.

Android kompileres appen ferdig ved installasjon på telefonen, kompilatoren er av hensyn til installasjonstid og kompatibilitet begrenset i kompleksitet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Ok, bra vi har fått en ekspert inn her.

Kanskje du kan forklare oss hvorfor Pixel også klarer seg med bare 4GB RAM?

Og samtidig, hvorfor har noen telefoner 12GB? Det er litt overkill eller hur?

1. Takk !

2. Min Samsung A40 klarer seg også med 4GB men ikke like bra som en IPhone

3. Ikke på en Android telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Android krever litt mer minne ja. Her er mine anbefalinger for 2019:

iOS:

Enkel bruk: 2 GB

Middels bruk: 3 GB

Premium: 4 GB

Android:

Enkel bruk 3 GB

Middels bruk: 4 GB

Premium: 6 GB

Veldig gode anbefalinger.

Lenke til kommentar

1. Takk !

2. Min Samsung A40 klarer seg også med 4GB men ikke like bra som en IPhone

3. Ikke på en Android telefonen.

1. Bare hyggelig.

2. Min Pixel med 4gb ram klarer seg like bra som en iPhone da Pixel er optimalisert for Android. Andre produsenter velger å kjøre sitt skin oppå Android som kanskje krever enda mer ram.

3. Ikke? De fleste toppmodellene som kjører Android i bunn har enten 6 eller 8GB og har ingen ram-problemer. Hvorfor mener du da at ytterligere 6 eller 4gb er nødvendig?

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

1. Bare hyggelig.

2. Min Pixel med 4gb ram klarer seg like bra som en iPhone da Pixel er optimalisert for Android. Andre produsenter velger å kjøre sitt skin oppå Android som kanskje krever enda mer ram.

3. Ikke? De fleste toppmodellene som kjører Android i bunn har enten 6 eller 8GB og har ingen ram-problemer. Hvorfor mener du da at ytterligere 6 eller 4gb er nødvendig?

2. ikke like bra.

3. Nye RAM er bra.

Lenke til kommentar

Da må du gjerne utdype. Hvorfor er ikke Pixel optimalisert for Android?

Fordi android er laget for å kjøre på hummer og kanari. Da må man ta noen kjipe kompromiss innimellom. Det må også apple gjøre mtp f.eks bakoverkompabilitet, men det er mye enklere når de har kontroll på hw og sw samt slipper å tenke på tredjeparts leverandører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...