AnonymDiskusjon Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Hei. Tenkte kanskje å ta permisjon fra studiet neste semester. Lurer på om noen vet om dette i lengden vil skade meg? Sånn feks når jeg skal søke jobb. Eller vil en arbeidsgiver ikke vektlegge at man har måttet ta "pause" fra studiene? Har ingen problemer med å snakke om hvordan jeg har møtt veggen, men ville ikke tatt det opp uten å bli spurt e.l.. Vil jo mest sannsynlig gjøre at jeg må fullføre 1/2-1 år senere enn normert tid. Er på grunn av at jeg har litt helseproblemer som gjør det vanskelig å hverdagen min, så tenkte å jobbe med det for å forhåpentligvis bli bedre. Men tenkte å kanskje ta ett fag, og må jo finne en jobb for å tjene akkurat nok til å leve. Er dette slikt studieveileder kan hjelpe med? Passer kanskje bedre på jobb og utdanning, men ville poste anonymt Anonymous poster hash: 08c26...169 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 (endret) Jeg har sett på jobbintervju at det er blitt mye strengere. Altså de ser og spør om såkalte hull i CV, perioder uten jobb eller skole. Da snakker jeg om lavtlønte jobber. Sikter du på lønninger over 500.000 er de sikkert enda mer pågående. Det viktige er å kunne forklare årsaker og vise til hvordan man hentet seg inn igjen senere. Tipper hva du utdanner deg til spiller en rolle. I visse jobbmarkedet er det liten toleranse for pauser i CV. Dessuten kan en prosess være å ta den tøffe runden, må å se om man tar en utdanning man klarer å stå i fysisk og mentalt. Flere såkalte IA bedrifter er det kun på papiret. Hilsen lavtlønnet arbeider på gulvet, med høyskole og ekstra utdanning. Endret 22. september 2019 av plankeby 2 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Det er ikke så uvanlig å ha en pause eller bruke lenger tid enn normert på en utdannelse som du kanskje tror. Folk får jobb likevel. I hvor stor grad en pause vil skade deg, er ikke lett å si. Noen arbeidsgivere vil kanskje lure på hvorfor du tok pause, mens andre ikke vil bry seg i det hele tatt. Men en pause på opptil et år fra utdannelsen din trenger ikke å bli et hull i CV-en hvis du har noe å bruke hverdagen på og vise til hvis du blir spurt senere. Det kan for eksempel være en jobb eller en form for frivillig engasjement. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå