Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Permisjon fra studie

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte kanskje å ta permisjon fra studiet neste semester. Lurer på om noen vet om dette i lengden vil skade meg? Sånn feks når jeg skal søke jobb. Eller vil en arbeidsgiver ikke vektlegge at man har måttet ta "pause" fra studiene? Har ingen problemer med å snakke om hvordan jeg har møtt veggen, men ville ikke tatt det opp uten å bli spurt e.l.. Vil jo mest sannsynlig gjøre at jeg må fullføre 1/2-1 år senere enn normert tid. 

Er på grunn av at jeg har litt helseproblemer som gjør det vanskelig å hverdagen min, så tenkte å jobbe med det for å forhåpentligvis bli bedre. Men tenkte å kanskje ta ett fag, og må jo finne en jobb for å tjene akkurat nok til å leve.

Er dette slikt studieveileder kan hjelpe med?

Passer kanskje bedre på jobb og utdanning, men ville poste anonymt

Anonymous poster hash: 08c26...169
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på jobbintervju at det er blitt mye strengere. Altså de ser og spør om såkalte hull i CV, perioder uten jobb eller skole. Da snakker jeg om lavtlønte jobber. Sikter du på lønninger over 500.000 er de sikkert enda mer pågående.

Det viktige er å kunne forklare årsaker og vise til hvordan man hentet seg inn igjen senere.

Tipper hva du utdanner deg til spiller en rolle. I visse jobbmarkedet er det liten toleranse for pauser i CV.

Dessuten kan en prosess være å ta den tøffe runden, må å se om man tar en utdanning man klarer å stå i fysisk og mentalt.

Flere såkalte IA bedrifter er det kun på papiret.

Hilsen lavtlønnet arbeider på gulvet, med høyskole og ekstra utdanning.

Endret av plankeby
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så uvanlig å ha en pause eller bruke lenger tid enn normert på en utdannelse som du kanskje tror. Folk får jobb likevel. I hvor stor grad en pause vil skade deg, er ikke lett å si. Noen arbeidsgivere vil kanskje lure på hvorfor du tok pause, mens andre ikke vil bry seg i det hele tatt. Men en pause på opptil et år fra utdannelsen din trenger ikke å bli et hull i CV-en hvis du har noe å bruke hverdagen på og vise til hvis du blir spurt senere. Det kan for eksempel være en jobb eller en form for frivillig engasjement.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...