Gå til innhold

Thunbergisme - en ny verdensreligion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De største sjarlatanane er klimaprestene. Falske dommedagsprofeter. Det finnes ikke noe klimaproblem. Da hadde vi i tilfelle sett det, i våre daglige liv.

20 år med propaganda i media og skole. Det er det som har skjedd. Og nå er en stor andel av befolkningen hjernevasket til å tro på en sinnssyk dommedagsprofeti.

Uten media ville ikke en sjel snakket om klima. Slik det var for 30 år siden.

• Liker 2
Lenke til kommentar

De største sjarlatanane er klimaprestene. Falske dommedagsprofeter. Det finnes ikke noe klimaproblem. Da hadde vi i tilfelle sett det, i våre daglige liv.

20 år med propaganda i media og skole. Det er det som har skjedd. Og nå er en stor andel av befolkningen hjernevasket til å tro på en sinnssyk dommedagsprofeti.

Og likevel er det titusener av etterprøvbare beviser for menneskeskapt global oppvarming, og 0 beviser for at kristendommen eller andre religioner er riktig, samtidig som at kristne må erkjenne at de ville tilhørt islam, om 90% av menneskene i Norge var muslimer, inkludert foreldrene deres -- og vice versa for muslimer, som ville vært kristne.

Vitenskapen ville fortalt det samme uavhengig av hvilken religion vitenskapsmennene har, for så lenge de faktisk føyer seg til den vitenskapelige metode, og ikke faller for korrupsjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar

De største sjarlatanene er matematikerne. Falske anti kristne løgnere. Det finnes ingen rund jord. Da hadde vi i tilfelle sett det, i våre daglige liv.

20 år med propaganda i gater og taverna'n. Det er det som har skjedd. Og nå er en stor andel av befolkningen overbevist om at jorden ikke er flat.

Uten matematikerne så ville ikke en sjel snakket om jordens form. Slik det var for 30 år siden.

--

Jeg kan tenke meg at motstandere av en rund jord kom med de samme dårlige argumentene som du kommer med her.

• Liker 5
Lenke til kommentar

De største sjarlatanane er klimaprestene.

Det er enda mer naivt å tro på at Jesus kommer å rydder opp etter oss.

Men, ikke overrasket at penge-predikanten selger det budskapet. Han har narret tusenvis av naive mennesker til å gi ham donasjoner under mottoet: "Gi tusen kroner til meg, så får du igjen det ti-doble av Gud"

Det eneste det har vært lønnsomt for, er han selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men, ikke overrasket at penge-predikanten selger det budskapet. Han har narret tusenvis av naive mennesker til å gi ham donasjoner under mottoet: "Gi tusen kroner til meg, så får du igjen det ti-doble av Gud"

Minner om en anekdote (sannsynligvis) om min ungdoms sjefspredikant Aage Samuelsen. Han kunne stå på møtene og hive kollektpenger opp i luften og si "De Gud vil ha tar han. Resten tar jeg" Og så falt de selvsagt alle ned igjen til Samuelsen. Og forsamlingen forstod ikke at han gjorde narr av dem.

Geir :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aage Samuelsen.

Han var vel ganske "skøyeraktig" av natur den godeste Aage  :D

Men jeg vil ikke sammenligne personen Aage Samuelsen med denne Hanevold-figuren. Aage var allment elsket og populær, langt utenfor vekkelsesmiljøet. (mye pga. sin musikk og tekster) Det er få der ute som har noe egentlig vondt å si om "Broder Aage", har jeg inntrykk av (vet ikke om du har samme inntrykket hjemmefra i sin tid, hvis han ble nevnt?)

Han døde vel lutfattig tilslutt av hjerteinfarkt, etter å ha blitt lurt trill rundt i forbindelse med Hotel Dalen som han hadde kjøpt.

Lenke til kommentar

Men det var kanskje denne avvæpnende fremtoningen som gjorde at Samuelsen slapp unna med det.

tror i så fall ikke at det var noe utspekulert. Han hadde noe godt i seg, og ble folkekjær figur. Det er veldig mange predikanter der ute som aldri vil oppleve det.

Lenke til kommentar

Takket være "den store klima-messias" Greta Thunberg, har galskapen tatt fullstendig av. Bakom lille Greta står hennes kyniske foreldrepar som hjernevasker og utnytter denne funksjonshemmede jentungen på det aller groveste, kun for sine egne vinnings skyld  og med dollartegn i øynene. GT har påstått at hun kan se co2 med det blotte øyet, eller rettere sagt, hennes syke foreldre har gitt henne instrukser på hva hun skal si, det er i virkeligheten de mentalt forstyrrede foreldrene hennes som drar i trådene og styrer hele vanviddet. Folk har virkelig gått fem på. Dette har tatt fullstendig av sier jeg, thunbergismen har blitt en ny verdensreligion, en massiv dommedagssekt med millioner av gretanianere der Greta Thunberg er "den store Messias".....GALSKAP !! Dommedagsprofetiene om global oppvarming er en gedigen bløff, verden har blitt bedratt. Jeg vil opplyse at det var varmere klima under vikingtiden, og til slutt...Hardangervidda var dekket av skog under bronsealderen.

Greta Thunberg is the first saint of our cruel new environmental religion

Climate gospel of teen ‘saint’ Greta Thunberg

Endret av Ove38
Lenke til kommentar

Det er mulig at disse artiklene er interessant lesning. Men det vet vi jo ikke, fordi du ikke forteller oss hva de sier, og alle tre ligger bak betalingsmurer. Jeg mistenker at de fleste brukere ikke vil betale for å få høre andres (eller dine) argumenter, så kanskje du kan gi oss et resymé?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nei den nye "religionen" er å latterliggjøre barn som er bekymret for miljøet. De fleste er bleikfeite hvite menn, ekkel gjeng.

Her er to hvite menn

Dette er en variant av den gode gamle regelen: At de fleste isbjørner er hvite, betyr ikke at de fleste hvite er isbjørner...

Selvsagt finnes det hvite menn som ikke latterliggjør barn. Jeg for eksempel gjør det ikke. Jeg håper og tror det også er sant for de fleste klimaskeptikere, som  Peterson og Shapiro i dette tilfellet.

Men det endrer ikke det faktum at en rask titt på profilene til de som gjør det viser oss hvite menn oftere enn andre. Det kan selvsagt være fordi vi vanker på forum og fjesbokgrupper hvor hvite menn uansett dominerer, men jeg mistenker at Salvesen har sine ord i behold.

Lenke til kommentar

Dette er en variant av den gode gamle regelen: At de fleste isbjørner er hvite, betyr ikke at de fleste hvite er isbjørner...

Selvsagt finnes det hvite menn som ikke latterliggjør barn. Jeg for eksempel gjør det ikke. Jeg håper og tror det også er sant for de fleste klimaskeptikere, som  Peterson og Shapiro i dette tilfellet.

Men det endrer ikke det faktum at en rask titt på profilene til de som gjør det viser oss hvite menn oftere enn andre. Det kan selvsagt være fordi vi vanker på forum og fjesbokgrupper hvor hvite menn uansett dominerer, men jeg mistenker at Salvesen har sine ord i behold.

Klarer ikke å se at hudfarge er relevant. Salvesen er kanskje rasist? Synes en del på venstresiden kommer med rasistiske utsagn, mot hvite.

Nå er naturligvis flertallet i Norge og Vest-Europa hvite. Deltagerne i klimadebatten er derfor stort sett hvite, på begge sider.

Når det gjelder kjønn, er det nesten bare menn som deltar i klima-debatter på nett.

En del innvandrere kommer ikke til orde på grunn av språkvansker. Vet ikke hvor ulike innvandrergrupper står politisk. Men tviler på om venstrefolk finner særlig støtte for sine "myke" verdier utenfor Vesten.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Klarer ikke å se at hudfarge er relevant. 

Det er jeg ikke sikker på om det er, heller. "Bleikfeite hvite menn" er nok helst en metafor, basert på karikaturen av den konservative amerikanske middelklassemann, som av en eller annen grunn passer ganske godt på karikaturen av den ensomme norske tastaturkrigeren.

Salvesen er kanskje rasist?

Eller kanskje ikke. Det er ikke opp til meg å avgjøre hva du måtte mene om den saken. Eller Salvesen.

Synes en del på venstresiden kommer med rasistiske utsagn, mot hvite.

Det gjør de kanskje. Det litt fascinerende i det er at de som kommer med utsagnene ikke sjelden er hvite selv. Jeg er ikke på venstresiden selv, så jeg vet ikke om jeg er noe mer enn en observatør til fenomenet.

Og ja, vi er ofte hvite som diskuterer med hvite, som jeg også påpekte. Hvorfor det i klimadebatten oftest er menn som er skeptikerne vet jeg ikke. Kanskje fordi konservative av den typen her på berget oftere er menn. Nå dukket det nettopp opp en video på Youtube-feeden min med en konservativ amerikansk dame som snakket om det, så ideologi trumfer nok kanskje kjønn... 

Lenke til kommentar

Hehe, ja klimaprester og dommedagsprofeter. Jeg antar at du aldri har tenkt over likheten mellom dine egne argumenter og argumentene til kreasjonister og flat-jordere?

1. All informasjon fra media som ikke samsvarer med deres allerede forutintatte oppfattelse av virkeligheten blir avvist som propaganda.

2. Når stort sett all forskning viser at dere tar feil, er forskerne og ekspertene med i en gigantisk konspirasjon mot dere.

3. Alle som er uenige med dere er hjernevasket.

4. Den ene muligheten som selvfølgelig aldri blir vurdert er at vitenskapen har rett, og dere tar feil.

Jeg anbefaler deg å se litt i DENNE tråden, for å sammenlikne dine egne argumenter mot argumentene til flat-jordere.  :rofl:
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne at kristenkonservative benekter menneskeskapte klimaendringer da det sannsynligvis ikke er kompatibelt med troen på den allmektige guden, de er vel heller ikke kjent som den gjengen som har best kunnskap om vitenskap.

Men det som forundrer meg mest er de som går helt i vranglås og benekter at klimaendringer finnes i det hele tatt, uansett om klimaendringene er reelle eller ikke så er det faktisk ikke en dum idè å være bedre føre var.

• Liker 1
Lenke til kommentar

At klimaet forandrer seg er det liten tvil om. Og uansett om det er menneskeskapt eller ikke så må vi tilpasse oss. De nytter ikke å fortsette å bygge boligfelt i rasutsatte områder og byer som ligger under havnivået. Og reduserer vi bruken av kull/gass/olje så får vi en saftig bonus i form at mindre forurensning samt at den olja/kullet vi har kan vare mye lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...