Barry White Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 (endret) Hei! jeg hadde masse stash innpå en 200 gb hdd som merkelig nok viste 130 GB i installasjonen av 2000. etter installasjonen ble jeg helt fortvilet da jeg fant ut at ca 100gb med filer var forsvunnet!! enkelte filer lå der enda (ca 40GB av det jeg først la innpå hdd'en etter jeg fikk den), pluss at noen mapper med navnet found.001 og found.002 osv. ble laget...Er det NOEN måte, jeg kan få alle de filene tilbake? så PLEASE let me know Endret 17. september 2014 av Barry White Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Tror du enten kan prøve å satse på recovery program som koster penger, f.eks Total Recall eller SpinRite. Men jeg har ingen erfaring med slike. Tror du har vært ganske uforsiktig. Det er jo velkjent at det er en grense på ~130GB. Hvis du har byttet OS til et som ikke forstår den grensa, så har det trodd at filsystemet er defekt og har kjørt chkdsk / scandisk. De found.xxx filene er fragmenter av filer, kan bli vanskelig å sy de sammen igjen. http://www.ericphelps.com/uncheck/index.htm Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 (endret) jeg har sletta de "found" mappene da, men om jeg skifter tilbake til XP, tror dere at jeg vil få tilbake noen filer? og forresten, jeg fant ingenting på det recovery programmet fra virtuallab Endret 26. desember 2003 av foilltank Lenke til kommentar
chma Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 er det snakk om viktige filer,og da mener jeg veeeldig viktige filer er det en utvei for nesten alle slike tilfeller, selv døde disker(selv om faren min fik beskjed om at de kosta 15000 å få ut data fra en død disk...) http://www.ibas.no/ først når de ikke klarer å finne det kan data anses for tapt Lenke til kommentar
Duron rocks Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Om du er rik, VIRKELIG rik, så kan du hyre et firma til det. Men det blir nok å koste deg MASSE penger Men har du 60k du vil bli kvitt så er jo saken grei! Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Du har vel oppdatert med siste servicepack? Mener at til og med XP hadde problemer med partisjoner over 137GB uten SP1... Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 26. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2003 ja, har SP4....men, lurer på om jeg får tilbake data om jeg skifter tilbake til XP...noen som støtter meg i den tanken? Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Vil bare si at filene kom tilbake i gjenformatering til XP! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå