AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Oppdaget i dag at noen har prøvd å tenne på garasjen vår. Med et telys. (altså fjernet metallet rundt) Skaden er ikke stor, så trenger ikke gjøre noe med det. Aner ikke når det kan ha blitt gjort. Er like ved inngangen til leieboerne våre, så er nok noen av de. F.eks hun som nettopp flyttet (rett til avrusing) eller hun forrige/barna hennes (som burde ha dratt videre til avrusing) (Ja, vi har uflaks/er elendige på å velge leieboere) Mitt spørsmål er om jeg burde melde fra til politiet? Noen sier jeg burde, men ser ikke helt vitsen. Så ja? Nei? Anonymous poster hash: 8a9c3...ae7 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Ja. Anmeldelse er fort gjort, og kan være veldig viktig om det skjer igjen med mindre flaks. 6 Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Du kan ikke legge til bilder som anonym. Da må du laste det opp et annet sted og dele linken. Lenke til kommentar
Namnamnam Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 sånn da? Trenger jo egentlig ikke være anonym Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2019 Forfatter Del Skrevet 21. september 2019 Noen kan ha satt seg et skudd der. Benytter gjerne telys og da kanskje folien som beholder. Ikke bra med brannskade uansett, men det kan ha vært resultat av uforsiktighet heller enn onde hensikter. Anonymous poster hash: 3e3bb...37f 6 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Anmeld forholdet og la politiet ta vurderingen av forholdet, det er derfor vi har de.. 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Oppdaget i dag at noen har prøvd å tenne på garasjen vår. Med et telys. (altså fjernet metallet rundt) Tror kanskje ikke jeg selv ville tolka det som et forsøk på å tenne på garasjen.. 1 Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Etter mitt syn skal ildspåsettelse/forsøk på dette ALLTID meldes politiet når man ikke positivt vet både at det er barn og hvilke barn som har vært på ferde. I siste tilfellle kan det godt være like gagnlig å ta en alvorsprat direkte med dem/foreldrene deres, men altså ellers: (Forsøk på) ildspåsettelse anmeldes konsekvent! 2 Lenke til kommentar
OPL Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Kan fort skje igjen, derfor det er viktig å anmelde så politiet vet 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Ser ingen grunn til å ikkje anmelde forholdet, uavhengig av om det er ein pyroman, barn som leikar eller rusmisbrukarar som står bak, så er dette slikt som kan utvikle seg. Dersom dette er gjort med vilje, så vil dei prøve igjen. Sjølv om politiet ikkje kan gjere så mykje i din sak, så kan det være avgjerande for framtida. Typisk så startar eldspåsettarar i eige nærområde før dei reiser lengre vekk og gjer stor skade. Då er det viktig for politiet å vite kvar slike ting har skjedd. 1 Lenke til kommentar
Namnamnam Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Da har jeg anmeldt, så da er det bare å vente på henleggelsen Takk for alle svar! 1 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 (endret) Det kan regnes som bortkastet å anmelde, men det er det første forsikringsselskapet spør om hvis det blir snakk om det. Det er "det formelle" måten å gjøre det på. Om saken blir henlagt eller etterforsket er ikke så viktig. Er dette gjentagende kan det jo hende de klarer å sette fyr på den neste gang. Endret 23. september 2019 av Bytex 2 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Vil anbefale alle å anmelde lovbrudd selv om de vet 100% sikkert at saken blir henlagt. Hvis alle gjorde det ville politiets statistikk plutselig se veldig dyster ut og da får de kanskje ekstra midler til å faktisk kunne gjøre ting. Se for dere avisoppslagene hvis det kommer fram at politiet henlegger 90% av sakene. 3 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Det er gammelt nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå