Paal Kvamme Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Slik elektrifiserer VW sin egen fortid Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Klassisk VW uten dagens VW, i Porsche-tankegang, klokkerent. 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 (endret) Det er kanskje begrenset hvor mange slike eKäfer-biler dere kan lage? Tyskerne rister på hodet, i takt. – Vi kan bruke chassis fra VW-boblene fra Mexico, der ble de jo bygget til 2003. Omtrent alt av bobledeler blir jo laget opp igjen, sier Acevedo og smiler bredt: Ideen er vel og bruke allerede eksisterende chassisnummer så man slipper og "utvikle" bobla til dagens sikkerhetsstandarder, så de trenger minimum et eksisterende vin-nummer og med et samarbeid med produsenten får eClassics fabrikkgodkjent alle modifikasjonene. Liker ideen, men det skulle vært byggesett og få kjøpt så man selv kan bygge om og flere produsenter burde gjøre det samme siden de kan godkjenne ombygginger, noe som gjør godkjenninga opp mot biltilsynet enklere. Endret 21. september 2019 av Nautica 4 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Nærbildet av hjulopphenget ser utrolig jalla ut. Råtne sveiser og hull i alle knekker. Hva skjer? Borer de hull for å knekke delene forhånd? Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 (endret) Nærbildet av hjulopphenget ser utrolig jalla ut. Råtne sveiser og hull i alle knekker. Hva skjer? Borer de hull for å knekke delene forhånd? Helt opp til moderne elbilstandard da trillebårhjul, pianotråd og stålull er jo helt vanlige komponenter til Tesla S, Datsun Leif, og alt imellom. Edit: Husk også på at når det gjelder sammenføyning, så er det du ikke ser, mye viktigere enn det du ser. Kjipern å gjøre som Tesla, å skru sammen bilen med skruer som er inkompatible med metallet de kontakter, og ruster. Sånne ting som en silicon valley dataguru ikke har peiling på, og en iApple fanboy tar forgitt. Da tar jeg heller en sveis utført av en lærling, men gjort med riktig materialvalg av en erfaren mekaniker. Det holder. Endret 21. september 2019 av BippeStankelbein 3 Lenke til kommentar
ACYBN18O Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 400 000 kroner og ikke ABS-bremser..jommen sa jeg smør..? Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 400 000 kroner og ikke ABS-bremser..jommen sa jeg smør..? Bilen er åpenbart tiltenkt entusiaster, og det skal vi respektere. På samme måte som at vi respekterer, at du ikke klarer deg uten bestemorbrems. 5 Lenke til kommentar
B4PD8799 Skrevet 23. september 2019 Del Skrevet 23. september 2019 Liker ideen, men det skulle vært byggesett og få kjøpt så man selv kan bygge om og flere produsenter burde gjøre det samme siden de kan godkjenne ombygginger, noe som gjør godkjenninga opp mot biltilsynet enklere. Det er gode sett å få kjøpt for å bygge om bobla til el-bil. Jeg klør i både fingre og hjernebark etter å gjøre et slikt prosjekt, men det er helt fåfengt å prøve å få godkjent i Norge dessverre. Mitt ønske er definitivt at reglene for ombygging blir vurdert på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå