Gå til innhold

Slik elektrifiserer VW sin egen fortid


Paal Kvamme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er kanskje begrenset hvor mange slike eKäfer-biler dere kan lage? 

Tyskerne rister på hodet, i takt.

– Vi kan bruke chassis fra VW-boblene fra Mexico, der ble de jo bygget til 2003. Omtrent alt av bobledeler blir jo laget opp igjen, sier Acevedo og smiler bredt:

Ideen er vel og bruke allerede eksisterende chassisnummer så man slipper og "utvikle" bobla til dagens sikkerhetsstandarder, så de trenger minimum et eksisterende vin-nummer og med et samarbeid med produsenten får eClassics fabrikkgodkjent alle modifikasjonene.

 

Liker ideen, men det skulle vært byggesett og få kjøpt så man selv kan bygge om og flere produsenter burde gjøre det samme siden de kan godkjenne ombygginger, noe som gjør godkjenninga opp mot biltilsynet enklere.

Endret av Nautica
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nærbildet av hjulopphenget ser utrolig jalla ut. Råtne sveiser og hull i alle knekker. Hva skjer? Borer de hull for å knekke delene forhånd?

 

Helt opp til moderne elbilstandard da :) trillebårhjul, pianotråd og stålull er jo helt vanlige komponenter til Tesla S, Datsun Leif, og alt imellom.

 

 

Edit:

Husk også på at når det gjelder sammenføyning, så er det du ikke ser, mye viktigere enn det du ser.

Kjipern å gjøre som Tesla, å skru sammen bilen med skruer som er inkompatible med metallet de kontakter, og ruster. Sånne ting som en silicon valley dataguru ikke har peiling på, og en iApple fanboy tar forgitt.

Da tar jeg heller en sveis utført av en lærling, men gjort med riktig materialvalg av en erfaren mekaniker. Det holder.

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Liker ideen, men det skulle vært byggesett og få kjøpt så man selv kan bygge om og flere produsenter burde gjøre det samme siden de kan godkjenne ombygginger, noe som gjør godkjenninga opp mot biltilsynet enklere.

Det er gode sett å få kjøpt for å bygge om bobla til el-bil. Jeg klør i både fingre og hjernebark etter å gjøre et slikt prosjekt, men det er helt fåfengt å prøve å få godkjent i Norge dessverre. Mitt ønske er definitivt at reglene for ombygging blir vurdert på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...