mobile999 Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 (endret) Hva kan grunnen være til at en av kanalene på en stereo-forsterker blir veldig varm? Testet med forsterkeren på, men uten kilde og høyttalere tilkoblet. Endret 20. september 2019 av mobile999 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Prøvd å bytte om på hvilken høyttaler som er koblet til ‘problemkanalen’? Tenker for å identifisere/utelukke at en av høyttalerne dine er årsaken. Jordingsfeil i form av løse (kobber-) tråder fra høyttalerkabel mot chassiset/den andre polen kan også skape rare symptomer. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. september 2019 Forfatter Del Skrevet 21. september 2019 Takk for tips. Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 22. september 2019 Del Skrevet 22. september 2019 Ville forøvrig latt høyttaleren, som nå er tilkoblet den varme kanalen, forbli frakoblet inntil du har konstatert om høyttaleren er årsaken til varmgangen. Dvs. koble en av de andre høyttalerne på ‘problemkanalen’ og se om den fremdeles er/blir varm. Kan uansett begynne med å ikke koble noe på den kanalen i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. september 2019 Del Skrevet 24. september 2019 Om garanti er borte, så kan du vel bare skru opp å se? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. september 2019 Forfatter Del Skrevet 25. september 2019 Det er gjort. Jeg har konkludert med at det ikke er noe jeg kan finne ut av eller fikse. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 25. september 2019 Del Skrevet 25. september 2019 Det er gjort. Jeg har konkludert med at det ikke er noe jeg kan finne ut av eller fikse. Så du på kondensatorer og kapasitatorer om de lakk korrosjon? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 25. september 2019 Forfatter Del Skrevet 25. september 2019 Ja, jeg har forsøkt å se etter lekkasje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå