Gå til innhold

Godteri/chips-tips?

Økonomifyren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Chips: Potetgull Maarud salt og pepper. Kvern i ekstra salt og pepper. Ostepop, de store posene som har kommet i butikken i det siste, med cheddarost, veldig gode, masse fet ost ^^ Superchips med paprika synes jeg er god, men dyr. De der "Crunchers", ostepop som er kompakte er mega gode, men veldig "fete". Popcorn kan være godt hvis du får poppa dem godt, med ekstra salt og pepper, og gjerne smeltet meierismør over, og ikke får skall eller kjerner som dreper tenna.

Sjokolade: Freia sjokolade med kvikklunsj. Smash/den gamle Sombreros. Helnøtt. Vanlig melkesjokolade. Firkløver. Troika. Twix er en av mine favorittsjokolader.

Masse kald pepsi max på toppen av det her så har du en fin fet kveld foran deg.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Chips: Potetgull Maarud salt og pepper. Kvern i ekstra salt og pepper. Ostepop, de store posene som har kommet i butikken i det siste, med cheddarost, veldig gode, masse fet ost ^^ Superchips med paprika synes jeg er god, men dyr. De der "Crunchers", ostepop som er kompakte er mega gode, men veldig "fete". Popcorn kan være godt hvis du får poppa dem godt, med ekstra salt og pepper, og gjerne smeltet meierismør over, og ikke får skall eller kjerner som dreper tenna.

Sjokolade: Freia sjokolade med kvikklunsj. Smash/den gamle Sombreros. Helnøtt. Vanlig melkesjokolade. Firkløver. Troika. Twix er en av mine favorittsjokolader.

https://gottebiten.se/no/

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Du høres ikke helt sunn ut. Ekstra salt og smør på popcornet.  :hmm:

Det som er godt er paprikapotetgull dippet i rømme. Trenger ikke lage dip av rømmen, det er nok salt og krydder på chipsen fra før av.

Lenke til kommentar

Bare min form for humor ^^

Men ok, bra det finnes noe for noen da. Men sjokolade og sjokoladeprodukter er dyrt.

37.40 .kr for en 200 grams firkløver, 

https://kolonial.no/produkter/293-freia-firklover/

31.95.kr for en 200 grams firkløver,  

https://gottebiten.se/no/freia-firklover-200-g

du sparer 5.kr å kjøpe hos gottebiten da :)

Endret av Calling Dr Love
Lenke til kommentar

Du høres ikke helt sunn ut. Ekstra salt og smør på popcornet.  :hmm:

Det som er godt er paprikapotetgull dippet i rømme. Trenger ikke lage dip av rømmen, det er nok salt og krydder på chipsen fra før av.

Hehe, bare gjort det et par ganger ^^ men det er ekstra digg.

Joda, ikke dumt det heller! Men det er én ting med pottis: Det er ikke som det var før. Før var det mye mer krydder på, i dag er det nesten ingenting, så det smaker mest som papir. Det er kanskje noen få typer som er verdt det hvis man må ha, kanskje den mexican fiesta. Det er trist at det er sånn. Selv den idiotiske markedsføringen med "dobbelkrydret" er mindre krydret enn det var før. Sånn går verden rundt. Alt skal tynnes ut, vannes ut og spées ut, og pengene våre skal suges ut av oss. Sånn er det.

Lenke til kommentar

Hehe, bare gjort det et par ganger ^^ men det er ekstra digg.

Joda, ikke dumt det heller! Men det er én ting med pottis: Det er ikke som det var før. Før var det mye mer krydder på, i dag er det nesten ingenting, så det smaker mest som papir. Det er kanskje noen få typer som er verdt det hvis man må ha, kanskje den mexican fiesta. Det er trist at det er sånn. Selv den idiotiske markedsføringen med "dobbelkrydret" er mindre krydret enn det var før. Sånn går verden rundt. Alt skal tynnes ut, vannes ut og spées ut, og pengene våre skal suges ut av oss. Sånn er det.

Det er i alle fall ikke mindre salt enn før...

Lenke til kommentar

Joda, ikke dumt det heller! Men det er én ting med pottis: Det er ikke som det var før. Før var det mye mer krydder på, i dag er det nesten ingenting, så det smaker mest som papir.

Maarud salt og pepper er min favoritt også, og min erfaring er at det er svært stor forskjell på posene når det gjelder mengde av krydder. Noen er helt konge krydret, mens andre er, som du sier, helt papir. Skal prøve selv å ha på mere salt&pepper om jeg får en kjip pose neste gang.

edit: Testa forresten popcorn "med smør" her for litt siden, og det kan ikke anbefales. Da er det bedre å ha på smør sjøl.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Når det kommer til Popcorn så er Maarud sin med smør helt ok.

For en liten stund siden så hadde CC på Hamar Orville Redenbacher Movie Theather Butter, dog ble den borte og kom ikke tilbake.

Dette var "Pop up bowl" varianten, og ikke den vanlige pose varianten.

https://www.amazon.com/Orville-Redenbachers-Theatre-Microwave-Popcorn/dp/B004PX9JQ4

Kommer dere over denne så er det bare å kjøpe. Jeg har ikke smakt bedre popcorn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...