Redaksjonen. Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 FORSKNING: Ingeborg jakter på den ultimate strukturen for litium for å lage langt bedre batterier Lenke til kommentar
MrAHB Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Spennende med batteriteknologi. En setning jeg ikke forstod var: "Hvis man får plass til mer litium i batteriet, kan man bruke det lenger mellom hver gang vi lader det." Etter hva jeg har forstått så er et bare ca ett gram i et vanlig 18-650 litium-ion batteri, og 8 gram gir ca 100Wh. Lenke til kommentar
oneword Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Spennende med batteriteknologi. En setning jeg ikke forstod var: "Hvis man får plass til mer litium i batteriet, kan man bruke det lenger mellom hver gang vi lader det." Etter hva jeg har forstått så er et bare ca ett gram i et vanlig 18-650 litium-ion batteri, og 8 gram gir ca 100Wh. de snakker vel om effekt per gram her kanskje Lenke til kommentar
RoyK Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Ser ut som om hun bruker scipy på Ubuntu - fint at folk velger åpne løsninger 1 Lenke til kommentar
RoyK Skrevet 21. september 2019 Del Skrevet 21. september 2019 Spennende med batteriteknologi. En setning jeg ikke forstod var: "Hvis man får plass til mer litium i batteriet, kan man bruke det lenger mellom hver gang vi lader det." Etter hva jeg har forstått så er et bare ca ett gram i et vanlig 18-650 litium-ion batteri, og 8 gram gir ca 100Wh. Tja - 27Ah er vel omtrent en nidobling av det ei 18650-celle kan klare i dag, så jeg tviler litt… Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå