Taurean Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 (endret) Har tenkt på det her mye av livet. Har alltid vært interessert i bueskyting, har drevet litt med det også. Og i Guild Wars synes jeg å samle et lag med kun bueskyttere var temmelig gøy (Marksman's wager og nesten bare attack skills). Brukte bare bueskytter hele og alle spillene gjennom. For ikke å snakke om spill generelt. Det har vært min frisone i mye av livet, for å koble helt av. Og jeg har mange idéer til mange spill som kunne finpusset dem litt (som sikkert millioner andre også har da). Men jeg har aldri sett et bueskytterspill i den stilen, hvor fokuset kun har vært på bue og pil, og så klart rustning, skjold og beskyttelse mot piler. Tyngre rustninger beskytter bedre, men du løper og går saktere, lettere eller uten rustning løper du fort og unngår piler lettere, for eksempel. Sterkere buer skyter du langt med, men saktere, svakere buer skyter raskere. Jeg tror jeg ville utelatt armbrøster og slike skytevåpen også. Kun bue. Jeg tror nesten også jeg ville kuttet ut recurve-buer og disse nymotens buene, -kanskje-, hvis det var mulig å gi dem egenskaper som gjorde de likestilt med trebuer. For eksempel fjerne muligheten til å sette runesteiner i dem og lignende. Uendelige muligheter. Man kunne kanskje implementért skyteteknikker, som å skyte raskest mulig, men lite nøyaktig, og kort - middels avstand, og sakte men veldig treffsikkert på lang avstand, og alle elementer mellom disse. Jeg tror et spill i denne retningen kunne slått an. Da tenker jeg på at man kunne hatt et utall med detaljer å lage både piler og buer av. For eksempel forskjellige treslag, fjær, spisser og strengfeste til piler, ornamenter til buer, magiske runer og runeord (som i Diablo 2), giftpiler og alt mulig annet man kan tenke seg. Det er jo spill. Men holde visse basiselementer så realistiske som mulig, og gjerne fra virkeligheten så folk lærer litt ord og uttrykk også. Dette er jo ekstremt kort fortalt, kunne sikkert skrevet tusenvis av ord. Kan noen forklare meg hele veien fra idé til ferdig lansering og drifting av spill? Fra produsering til drift av internettservere og lønning av ansatte. Og hvor mye penger som eventuelt ville kreves? Endret 20. september 2019 av Taurean Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Kan noen forklare meg hele veien fra idé til ferdig lansering og drifting av spill? Fra produsering til drift av internettservere og lønning av ansatte. Og hvor mye penger som eventuelt ville kreves? Veien er lang, dyr og forsvinner i det ukjente rundt første sving. Jeg har ikke lyst til å være slem når jeg stikker hull på luftslottet ditt, det er bare en sur realitycheck. Idéer er 10 øre stykket i industrien. Din beste sjanse for å realisere drømmeprosjektet ditt er enten å vinne i lotto, eller å lære seg spillutvikling selv. 4 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. september 2019 Forfatter Del Skrevet 20. september 2019 (endret) Takker for skepsisen, og den tanken er selvfølgelig godt beplantet i hodet. Det er derfor jeg spør så grundig, for selv om kanskje 100 idéer går skeis, så er det alltids -EN- som klarer det! Det krever bare enten nok penger, eller nok vilje, eller en god miks. Og kanskje har -har- vunnet i lotto ^^ hahaha ^^ Hvor mye ville det kostet meg å betale en som kan alt om spillutvikling til å sitte ved siden av meg og lære meg helt til jeg var like flink? Endret 20. september 2019 av Taurean Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Hvor mye ville det kostet meg å betale en som kan alt om spillutvikling til å sitte ved siden av meg og lære meg helt til jeg var like flink? En flink utvikler koster rundt en 700.000kr til 1 million i året. Ikke alt av dette er lønn. Er du heldig så finner du en som er like entusiastisk som deg og kan vike for normale arbeidsavtaler. Men idémenn som vil ha utviklere til å jobbe gratis er nærmest en satire i disse dager. 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 20. september 2019 Forfatter Del Skrevet 20. september 2019 Hmm, jøss ^^ Da har jeg ikke råd til mange timene. Og skjønner jeg har valgt feil yrkesretning i livet. Men takk, da vet jeg litt mer om hva som kreves. Mulig jeg prøver å søke litt og finne ut av eventuelle muligheter over tid. Lenke til kommentar
NoirNow93 Skrevet 19. oktober 2019 Del Skrevet 19. oktober 2019 Jeg har en od del erfaring innen videospillutvikling, spesielt som indie.Jeg tar gjerne en PM samtale med deg eller svarer på spørsmål. Kanskje jeg kan inspirere deg litt? XD 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 19. oktober 2019 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2019 Nå har jeg egentlig fått svar på det jeg lurte på Jeg må altså ha millioner å kaste bort hvis jeg vil virkelig realisere denne idéen, og det har jeg ikke. Det tar lang tid å drive med utvikling. Og jeg lager ikke noe hvis det ikke er kvalitet og jeg -vet- det vil fenge. Og selv da er det et sjansespill. Men, jeg takker for tilbudet. Kanskje i en annen fase i livet, hvis det skjer. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 20. oktober 2019 Del Skrevet 20. oktober 2019 Om du har lyst til å lære deg spillutvikling så anbefaler jeg Godot. https://godotengine.org/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå