Gå til innhold

Kan man overføre fra BSU Pluss til BSU?

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har gått på en liten smell

Jeg hadde en jobb der jeg fikk veldig godt betalt så jeg fylte opp BSU og en BSU Pluss

Det jeg fikk beskjed om da jeg opprettet BSU og BSU Pluss var at jeg kunne overføre fra Pluss til BSU men ikke omvendt. Men ser nå ut til at det ikke fungerer. Eller?

Altså:

1. År: Sparte 25.000 på BSU og 25.000 på BSU Pluss

2. År: Sparte 25.000 På BSU og 0 På BSU Pluss

3. År: Planen var og overføre 25.000 fra BSU Pluss til BSU slik at jeg fikk skattefordeler

Grunnen til denne planen var at jeg ikke hadde mulighet til og spare i år 3 siden jeg var uten god nok inntekt pga nedbemanning, jeg begynte da i Læra i ett annet yrke.

Men såvidt jeg har forstått nå så kan man ikke overføre fra BSU Pluss til BSU...

Så nå sitter jeg da i år 3 uten og få skattefordelene til BSU fordi jeg ikke kan overføre fra Pluss...

Regner med at banken ikke viker noe fra reglene i slike situasjoner uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen banker tillater at du overfører fra BSU Pluss til BSU, så det spørs hvilken bank du har. Dette er noe som bankene selv bestemmer. En annen ting: Når du sier at du ikke har mulighet til å spare, er det fordi du ikke har lønn/for lav lønn? Husk at om du ikke betaler skatt får du heller ikke skattefradrag på BSU. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...