Mathias Klingenberg Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Podbike-gründeren solgte hytta, bilen og båten: Nå er den unike velomobilen klar for testproduksjon [Ekstra] Lenke til kommentar
kyrreso Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Ser veldig gøy ut å kjøre.. Lenke til kommentar
DCALQEYU Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Nedsiden er at dette er et kjøretøy som krever registrering. 1 Lenke til kommentar
mkaut Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 Nedsiden er at dette er et kjøretøy som krever registrering. Fra FAQ på podbike.com: "Kjøretøyet krever ikke registrering eller førerkort. Det er i utgangspunktet en elektrisk assistert pedalsykkel kamuflert som en mikrobil. Det gir deg full tilgang til all sykkelinfrastruktur i byer og andre steder, samtidig som du sparer kostnader. Typegodkjenning er ikke nødvendig på Pedelecs siden den ikke er klassifisert som motorvogn." Lenke til kommentar
AnonymBruker_1 Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 (endret) Bredere dekk, litt mer aerodynamisk bakende istedenfor flat så ser den OK ut. 50 000 kr er å spare seg til fant. Bør selges med tap for 29 000 kr inntil man ikke er eneste særing i nærmiljøet som har den. MDG-Lan bør kaste penger etter denne. Endret 20. september 2019 av kim_InnleggNO 1 Lenke til kommentar
chrgod Skrevet 20. september 2019 Del Skrevet 20. september 2019 (endret) Dette er altså en elektrisk liggesykkel, med assistanse opp til 20 km/t? Ingen registering, og lovlig å benytte overalt hvor en kan sykle. Podbike skal ha ros for å tørre å satse. Jeg laget mange skisser av slike liggesykler i 14-15 års alderen. :-) Ligggesykkel er vel en gammel ide, som aldri har nådd ut til de store masser. Mye rett og slett fordi vanlig sykkel gir bedre oversikt, lettere å komme opp og ned av fortauskanter, større kraft i pedalene (kan stå på pedalene) og er teknisk enklere, lettere og billigere. Fordelen med liggesykkel er at luftmotstanden blir lavere, som har en del å si ved høyere hastigheter. Et konsept med batteridrft passer særlig godt for en liggesykkel, da en dermed trenger mindre kraft i hvert tråkk. Ønsker dem lykke til. Det er et kult produkt. Ser ut som det er erfarne personer som står bak dette, så det er vel en skikkelig businessplan som ligger til grunn. Dessverre tror jeg markedet for slike til kr. 50 000+ er minimalt. Hovedargumentet ser ut til å være "en holder seg tørr". En kan kjøpe mye bra regntøy for mellomlegget mellom en top range vanlig elsykkel og denne... En vanlig elsykkel vil vel også, på grunn av mindre vekt, ha lenger rekkevidde? Det finnes også rimelige gjennomsiktige stive "sykkelkalesjer" som kan festes i en bue mellom styre og bagasjebrett og fungerer som et tak på en vanlig sykkel. Men, håper dette er starten på et nytt norskt sykkeleventyr i Stavanger/ Sandnes! Endret 20. september 2019 av chrgod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå