Gå til innhold

klikker plutselig i spill!

Frutos

Anbefalte innlegg

Hallai,

har nettopp fått med Need For speed underground og no pleier det å klikke når jeg går inn på det..Kommer opp sånn farget skjerm så bare stopper alt så må jeg starte pc`en på nytt..Virker som det er feil på Grafikk kortet mitt.. Har Nvidia Geeforce 4 4200 64mb..Har lastet ned nyeste drivere! Noe annet som kan skylde at alt låser seg når jeg spiller?

Mvh Frutos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra at denne tråden dukket opp! Jeg har hatt nøyaktig samme problem ganske lenge nå...men jeg trodde at det var pga skjermkortet mitt som ikke taklet kravstore spill (radeon 8500LE 64MB)

PC'en fryser og det er masse farger på skjermen...dette skjer i spill som f.eks Halo og C&C Generals :(

Håper at det er noen som har en løsning på dette...

Lenke til kommentar

Hmm..

jeg har et gainward grafikkort og det har en lei tendens tel å føkke seg totalt i spell.

Sånn pleier det å se ut når den låser seg:

gainward.jpg

og sånn når jeg prøver å reboote den:

gainward2.jpg

Så det eneste som nytter for meg, er å skru av strømmen, så på igjen.

Hvis du opplever lignende, er det grafikkortet.

Gainward har (hatt) et problem med kondensatorene i en rekke av grafikkortene sine (deriblant mitt :dontgetit:)

Dette er en produksjonsfeil/hardware-feil, og kan derfor ikke rettes ved å installere det nyeste av firmware, drivere, etc.

Lenke til kommentar

Jeg veit helt hva som er problemet mitt, og trenger ikke hjelp hvis det var det du tenkte på.

Men i tilfelle han skulle hatt det samme problemet som meg (og dermed også Gainward-grafikkort), tenkte jeg at jeg skulle slenge med symptomene og årsaken i en og samme post. kanskje en stakkar som opplever det samme ser på posten min om noen mnd/år, og tenker "aha! Det er DET som er galt, ja! Takk Gud for at denne kjempesnille, kule kisen posta alt sammen! Nå kan jeg sende tilbake grafikkortet mitt istedet for å legga inn nye drivere"

Lenke til kommentar

Nope.

Det er nok kondensatorene som må byttes ut /o:

Sjekk garantien på kortet ditt.

Rart hvis dette bare skjer i NFSU. Pleier å skje med meg i alle programmer som krever "store resurser" (alle mulige spill.) fra grafikkortet.

Men det som er rart, er at problemet er bare der når PCen er "kald".

Hvis temperaturen i rommet eller kabinettet er under 20°C, så henger den seg opp med en gang, men hvis PCen står på i en halvtime/time først, så merker jeg det ikke noe særlig.

Kjøpte Grafikkortet mitt for ca 1 1/2 år siden, og tviler på at jeg får det på garantien selv om det er produksjonsfeil :S Så er på utkikk etter et nytt et. ;P

Men hvis du har lyst til å finne ut noe mer om problemet, kan du jo søke på "gainward capacitor problem" eller noe lignende på Google.

Endret av [ReXoR]
Lenke til kommentar

Mitt kort er ganske gammelt det også.. Visst jeg klokker kortet, blir ikke det varmere då og da skal vel det gå bedre å spille?? Visst jeg begynner å spille med en gang etter jeg har startet pc`en så klikker det med en gang..Må la den stå på en stund før jeg begynner..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...