Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nabo som ikke er velkommen.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei. En nabo som ikke er velkommen hos meg av flere grunner driver å jobber ute til langt på kveld,(noe som er helt greit for meg) driver å kommer opp til meg for å klage når han hører noe støy fra meg. Jeg holder mest på på dagtid i arbeidstid, aldri lenger enn til 18.00. Han vet at han er uønsket hos meg. 

I dag kom han opp igjen og var pågående og måtte til slutt jage han fra min tomt.

Hører sikkert dumt ut, men kan jeg be politiet om at han får besøksforbud?

Anonymous poster hash: 6d6e2...544
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BE om det kan du alltid, men for det ene gjør slikt neppe nabolagets stemningsnivå bedre og for det andre skal det litt til før du får ja (og gjett hva som skjer om du får nei og han får vite om det). 

Hva med å først prøve med litt mindre hard skyts: Overreke ham et brev i vitners nærvær hvor du gjør enkelte ting høflig, men klart for ham, presiserer at klager vedrørende støy på dagtid skal være skriftlig og begrunnet, samt presiserer at gjentatte brudd på det eller på kontakt generelt mot ditt ønske vil bli ansett som provokasjon og tatt opp med politiet. Det gir ham kanskje noe å tenke på? Enda mer om du får teksten på et advokatkontors brevpapir og med en underskrift derfra, men a) slikt koster og b) slikt kan øke nabolagets surhetsnivå ytterligere og unødvendig, så prøv selv først. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ta og spør han direkte: "Hvorfor mener du det er greit å klage på meg når jeg bråker litt, når du bråker hele kvelden lang med bygging og ikke bryr deg om meg og mitt nærvær? Hva er det som gjør dette etisk og logisk riktig for deg?" Så kan du legge til hvis du har lyst "Er du en sinnssyk psykopat?" ^^ Da burde du nå inn og få en genuin reaksjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...