Gå til innhold

Ni av ti lader elbilen oftest hjemme nå


Adrian Jensen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Arbeidsplasslading vil i framtiden først og fremst være et poeng for dem som ikke kan lade hjemme, eventuelt har svært lang pendlingsavstand, samt dem som har de eldste bilene, sier forskningsleder Erik Figenbaum ved TØI til Dagsavisen.

Er ikke gratis jobblading fortsatt regnet som et skattefritt frynsegode? Det kan jo også være en grunn til å lade på jobb.

 

Figenbaum mener det er viktig med praktisk tilrettelegging for hurtiglading, med tilgang til arealer å sette ladere på, for eksempel ved parkeringshus, kjøpesentra og kommunale anlegg som idrettslag.

Her vil jeg legge til sykehus. I Tromsø er det elendige parkeringsmuligheter generelt selv om sykehusets "dekningsområde" er minst et par timer kjøring både nordover og sørover.

 

Elles så lurer jeg på hvor mange som hurtiglader (DC) i hverdagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...